autor puudub • 14. detsember 2018
Jaga lugu:

Myretailmonitor.com raportitega teed paremaid otsuseid

Õigete otsuste tegemiseks on vaja infot turul toimuva kohta. Selle kõigile tuttava tõdemuse tegelik sisustamine on iga müügijuhi pädevuse, võimaluste ja organisatsiooni traditsioonide kombinatsioon. Võimalusi nähakse ikka nende valikute hulgas, mida teatakse. Meie tahame neid piire avardada ja ütleme, et kvaliteetne turuinfo ei ole väljavalitute privileeg.

Nagu igas teiseski valdkonnas, võimaldab kaasaegne infotehnoloogia tuua vajaliku info kätte kiiresti, soodsalt ja oluliselt paremas kvaliteedis kui kunagi varem – see on kõige paremas mõttes info kõigile.

Et edasise jutu fookus paika seada, ütleme kohe ära, et maine, tuntuse ja turuosade uurimisest meie ei räägi. Myretailmonitor.com-i valdkond on jaekaubanduses müüdavate toodete riiulitel mõõdetav info.

Niisiis, millist turuinfot on müügi planeerimiseks tegelikult vaja?

Kindlasti jälgivad kõik tootjad erinevate kettide tootevalikut ja hindu. Info kogumine toimub vastavalt vajadusele. Tavaliselt on huviorbiidis ikka tootja enda ja põhikonkurendi tooted. Kui turule tuleb uusi olulisi tooteid, siis lisatakse jälgimise tabelisse järgmine rida, edastatakse info kontrollijatele, need teevad omad parandused, täiendavad raportitabeleid jne. Veelgi rohkem aega ja tähelepanu läheb oluliste hinnamuutuste perioodil. Kokkuvõttes on sellisel viisil infot kogudes hulk inimesi hõivatud, paraku on ka vead vältimatud. Aja jooksul on paber-pliiats võib-olla asendatud nutiseadmega, aga sisu on ikka sama kui 10 a. tagasi.

„Mul käivad müügiesindajad iga päev üle Eesti poodides, nad kohe helistavad, kui midagi uut märkavad.“, „Ainult põhikonkurendi hinnad on olulised, muu ei huvita.“ Need on tüüpilised vastused, miks asju ikka vanamoodi tehakse. Siin pole iseenesest midagi valesti. Lühikeses perspektiivis. Paraku suurt pilti kogu kategooriast ja trende sellistest infokildudest kokku ei pane. Turuosade uuringud annavad mingit lisa, kuid siiski üldist ja – olgem ausad – hinna tõttu on nagunii enamusele tootjatest kättesaamatud.

Müügijuhil on aga vaja lahendada hulk konkreetseid tööülesandeid, alates sortimendipakkumise koostamisest kuni kampaaniaeelarveteni. Kõigeks selleks on vaja suurt pilti koos ajalooga, et olla jaeketiga võrdne partner läbirääkimistelaua taga.

Kuidas Myretailmonitor.com raportid aitavad tootjat otsuste tegemisel?

Kõigepealt operatiivne info

-Milline on selle kaupluse sortiment ja hinnad

-Selgelt eristuvad uued tooted, hinnatõusud/langused

-Millised tooted on kampaanias, kui pikalt, millise hinnaga

-Kui suur on kogu kategooria riiulipind ja sealt edasi riiulipinnad tootegruppide ning brändide kaupa

-Millistel toodetel, kus, kui suurelt ja kui pikalt on lisaväljapanekud

Kõik see on standardne info ja täpselt mõõdetav. Toodete endi andmed tulevad kesksest andmebaasist EAN-põhiselt ja nii on tagatud korrektne identifitseerimine ning automaatsed raportid.

Vaatame nüüd mõnda näidet, millist lisaväärtust veel saab tootja kategooria regulaarsel mõõtmisel.

-Esmalt tulevad välja trendid: milline on keti enda sortimendi-, hinna-, riiulipinna ja kampaaniate poliitika. Nii näeb mõnede (uute) tootegruppide laienemist, riiulipinna muutusi, kelle arvelt neid tehakse jne. „Tundub nii“ arvamus asendub „Nii on“ faktidega.

-Näeb konkurentide kampaaniate tegemise aktiivsust, hinnakampaaniate sügavust. Selle põhjal saab hinnata nende investeeringuid ja kohendada oma eelarveid.

-Ketid ei taha, et tootja pakub kogu sortimenti, mille hulgast kett peab hakkama valikut tegema. Hästi läbimõeldud ja põhjendatud pakkumine saab suurema tõenäosusega vastu võetud ning on ühtlasi märk professionaalsusest.

-Ajalugu võib olla väärtuslik ka väga konkreetselt. Näiteks pakkusid paari aasta eest jaeketile toodet, mida tookord vastu ei võetud – põhjenduseks liiga kõrge hind. Nii see jaeketi otsustajale meelde jääbki. Kui sinu toote hind pole muutunud, küll aga konkurentidel ja kui nüüd toodet uuesti pakkuda koos tõestusega paari aasta tagusest olukorrast jaeketi riiulil, oled teinud kõik endast sõltuva, et ka jaekett saaks teha ratsionaalse otsuse.

Need olid vaid mõned näited, kuid küllap annavad hea ettekujutuse, mida kõike saab sihipäraseks tegevuseks ära kasutada, kui on regulaarselt olemas kogu kategooria info.

Milliseid Myretailmonitor.com raporteid on võimalik saada?

Müügijuhil on vaja kogu lõpptarbijale nähtavat ja tema ostuotsust mõjutavat infot. Selleks on sortiment ja hinnad, riiulipinnad ning kampaaniad.

Myretailmonitor.com kogub andmeid ainult EAN-põhiselt ja kaardistame KÕIK kategooria tooted riiulil. Tänu spetsiaalsele programmile ja järjepidevusele annab see täpse ja kiire ülevaade kategoorias toimuvast.

Kliendile saadetud raportites on tooted grupeeritud tooterühmadesse, andmetöötlus ja raportite saatmine on automaatne – minimaalselt vigu.

Lisaks standardraportitele saame Myretailmonitor.com poolt kogutud andmed edastada ka toorinfona (raw-data), nii saab klient oma analüüsivahendeid kasutades neid endale mugavaimal viisil töödelda.

Veelgi täpsemalt saab lugeda, samuti endale näidisraporteid saata kodulehelt www.myretailmonitor.com.

Kas uurida turgu ise või teenust sisse osta?

„Aga me ju uurimegi turgu ja teeme ise kõike seda, millest eelpool juttu oli“, võib mõni eeskujulik müügijuht nüüd öelda, „sest ainult meie teame, mida ja kuidas täpselt vaatama peab.“ Me küll mõistame, et oma tooted on armsad, aga uuringufirma jaoks on turuinfo kogumine rutiinne tegevus, kus kõiki koheldakse ühtede kriteeriumite järgi. Nii, nagu ostja kaupluses näeb.

Muidugi, kui keegi teine ei suuda sulle vajalikku infot koguda paremini või odavamalt, jätka samas vaimus. Aga kui põhitegevus on siiski müük, tasub tugitegevuste sisseostu võimalused vähemalt läbi kaaluda. Myretailmonitor.com eeliseks on terviklik lähenemine, automaatsed protsessid ja täpne tooteinfo Productinfo24.com andmebaasist.

Mis see maksab?

Kogu kategooria raporti hind on võrreldav kuluga, kui seda teeb tootja oma müügiesindaja ainult valitud toodete monitoorimisel. Pole vaja lisaressursse raportite kokkupanemiseks ja laialisaatmiseks. Myretailmonitor.com raportid tulevad saajateni kokkulepitud ajal automaatselt.

Midagi veel. Kui siiani pidasid paljud ettevõtted vältimatult vajalikuks eraldi müügimeeste kontrolle (auditi tegijaid), siis nüüd otsitakse efektiivsemaid lahendusi. Meie töövahendid on rakendatavad ka ettevõtte siseselt juba olemasolevat müügimeeskonda kasutades, nii et lisakontrolli vajadus kaob ära.

Myretailmonitor.com raportid toovad täpse ja kiire ülevaate kauplustes toimuvast. Sina saad keskenduda oma põhitööle ja kaalutletud otsuste tegemisele.

Loe lisaks Myretailmonitor.com lehelt ja küsi pakkumist.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt