Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 12. november 2020

Iseostlemise võimalused, mis on kauplustel jäänud kasutamata

Tänaseks on vähe inimesi, kes aja säästmise ja ostumugavuse nimel ei ole kaupluse sissepääsu juurest haaranud endale ostupulti või avanud enda nutiseadmes iseostlemise rakendust. Iseostlemine on kasutusel pea igas Eesti kaupluseketis, kuid paljudel kaupmeestel on kahe silma vahele jäänud mitmed lisavõimalused, mida iseostlemine pakub.

Iseostlemine on enda olemuselt suunatud pigem suurema ostukorviga kliendisegmendile, kelle vajadused ja soovid on väiksema ostukorviga ostlejate omadest mõningal määral erinevad.

Asjaolu, et klient skaneerib ostetavad tooted juba müügisaalis ning paneb need riiulilt otse enda poekotti, kaotab vajaduse kassasse jõudes enda ostud uuesti letile laduda ning seejärel ostukotti ümber pakkida. Mõne üksiku toote ostmisel ei pruugita selle kasulikkust märgata, kuid suures koguses toodete ostmisel on see suureks võiduks.

Peale selle, et lahendus muudab klientide jaoks sisseostude tegemise kiireks ja mugavaks ning aitab kaupmehel sama ajaga teenindada rohkem kliente, pakub iseostlemine mitmeid lisavõimalusi, mis aitavad muuta kauplust keskkonnasõbralikumaks, turundust efektiivsemaks ning ostuprotsessi veelgi kliendikohasemaks.

Nutikas ostunimekiri teeb poeskäigu lihtsamaks

Suuremate sisseostude puhul on klientidele väärt abimeheks ostunimekiri. Enamasti kirjutatakse ostunimekiri märkmepaberile või telefoni märkmetesse, kuid tunduvalt mugavam on nimekirja kuvada kas ostupuldi ekraanil või iseostlemise rakenduses.

Personaalse ostunimekirja kuvamine ostupuldi ekraanil või mobiilirakenduses võimaldab kliendil teha ostud ühe seadmega ning sellega jälgida, milliseid tooteid on veel vaja ning millised tooted on juba ostukorvi lisatud

Kliendile suunatud personaalsed reklaamid

Reklaam kaupluses on kõige paremini suunatud ja kohest mõju avaldav turunduskanal. Strateegiliselt paigutatud reklaamid kaupluse müügisaalis suunavad kliendi tähelepanu erinevatele pakkumistele keskkonnas, kus klient saab kampaaniale koheselt reageerida.

Iseostlemise puhul on klientidele võimalik ostupuldi ekraanil või mobiilirakenduses kuvada personaalseid pakkumisi toodetest, mida nad on varasemalt soetanud või mis sobiks hästi kokku nende ostukorvis olevate kaupadega. Vastavalt asukohale näidatakse reklaame just seal, kus tooted on kliendile käeulatuses.

Selline reklaam on atraktiivne turunduskanal ka tootjatele, mis võimaldab kaupmehel ostupuldi ja mobiilirakenduse reklaampinda müüa ning luua uus tuluallikas.

Keskkonnasäästlikkus kui konkurentsieelis

Keskkonnasäästlikkus on muutumas järjest olulisemaks teemaks ning üha enam inimesi väärtustab rohelist mõtlemist. Kliendid hindavad ettevõtteid, kelle väärtushinnangud ühtivad nende omadega, ning kauplustel, kes võimaldavad enda klientidel langetada loodussõbralikke otsuseid, on tänasel päeval kindel konkurentsieelis.

Kuna iseostlemise üheks põhimõtteks on võimaldada klientidel riiulilt võetud tooted koheselt enda isiklikku poekotti panna, muutub taaskasutatavate poekottide kasutamine tunduvalt mugavamaks ja praktilisemaks, mis omakorda vähendab ühekordsete kilekottide kasutamist.

Lisaks võimaldab lahendus vähendada ka valmistoitude ning puu- ja juurviljade lettides prinditavate etikettide kogust. Müügisaalis olevad kaalud on võimalik ümber seadistada selliselt, et etiketi printimise asemel kuvatakse kaalutud toote triipkood kaalu ekraanil. Etiketi printimise asemel saab vastava triipkoodi ostupuldi või mobiiliga kaalu ekraanilt skaneerida ning etiketi printimisest loobuda.

Võimalusterohke iseostlemine

Kuigi iseostlemine on Eesti turul kasutusel olnud juba pea 10 aastat, on siiani mitmeid funktsioone, mida paljudes kauplustes veel rakendatud ei ole. Täiendavad võimalused aitavad kauplustel muuta enda teenust veelgi kasutajakohasemaks, kasvatada turunduskampaaniate efektiivsust ning tõsta kliendi rahulolu ja lojaalsust.

Nixor on tehnoloogiaettevõte, kelle põhitegevus on seotud info- ja turvatehnoloogia terviklahenduste arendamise ja tugiteenustega. Koostöös Datalogic-uga käivitas Nixor 2011. aastal Selveris Eesti esimese iseostlemise lahenduse.

Võta Nixoriga ühendust kodulehelt ja uuri lähemalt, kuidas iseostlemine ja selle täiendavad võimalused enda ettevõtte jaoks kõige efektiivsemalt tööle panna.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757