Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.
Lahendus toimib nii Android- kui ka iPhone-seadmetes ning selle kasutamiseks ei ole vaja alla laadida eraldi rakendust. Kliendikaart on koguaeg käepärast ja töötab ka internetiühenduseta, mis tähendab, et kliendisoodustus on alati kättesaadav.
Baltikumis mahla- ja smuutibaari Boost Juice Bar asutaja ja omanik Indrek Sei ütleb, et digitaalne kliendikaart on lahendus, mida nad ammu ootasid. „Peame end veidi heas mõttes süüdlaseks ka, et Ektaco sellise lahenduse välja arendas. Kuigi initsiatiiv ja sisend tuli paljuski meie poolt, poleks ilma Ektaco võimekuse ja oskuseta õnnestunud luua lojaalsusprogrammi ja kliendikaarti, mis oleks kaasaaegne, funktsionaalne, samas lihtne ning mida inimesed tahaksid kasutada. Kuna see on nii värskelt lansseeritud, siis on õpime alles kõiki uue kaardi võimalusi ja eeliseid tundma. Usun, et sellel on oluliselt suurem arengupotentsiaal kui plastikkaardil või ID-kaardil põhineval kliendikaardil.”
Ta nendib, et suurim eelis on kahtlemata kaardi asumine telefonis, mis on inimestel praktiliselt alati kaasas. „Hetkel premeerime uue kliendikaardilahendusega liitumisel kliente boonusega ja edaspidi saame neile pakkuda personaalseid sooduspakkumisi, korraldada võistlusi, jagada auhindu. Varasem süsteem oli veidi kohmakas, kuid nüüd saame kindlasti väärtustada oma kliente paremini ja isiklikumalt. Lojaalsusprogramm läbi telefoni Walleti annab juurde paindlikust ning suurepäraseid uusi võimalusi.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kaupmehe jaoks on see lahendus väga mugav ka seetõttu, sest digitaalset kliendikaarti saab seadistada otse
CompuCashi kassasüsteemi kaudu. „Ettevõte saab kujundada digitaalse kliendikaardi vastavalt oma kaubamärgile, lisades sellele logo ja värvilahenduse,” tutvustab Ektaco juhatuse liige Rain Ruven. „Registreerimisvormi saab avaldada kodulehel ning kaupmees otsustab ise, millist infot kliendiks registreerimisel koguda ning milliseid soodustusi kaart pakub – olgu selleks liitumisboonus, ostupõhine preemia või personaalsed pakkumised. Samuti on võimalik saata sünnipäevasoodustusi ja muid teavitusi otse kliendi telefoni.”
Samamoodi oli pikka aega innovaatilisemat kliendikaardilahendust otsinud enam kui 20 aastase ajalooga kohvikukett Reval Cafe, mis opereerib Tallinnas, Viimsis ja Tartus kokku 12 omanäolise kohvikuga. Reval Cafe tegevjuht ja asutaja Rene Treifeldt ütleb, et püsiklientide lojaalsusprogramm on neil olnud kasutusel kaua ja selle abil saavad külastajad koguda boonuseid ning kasutada eripakkumisi ja sünnipäevasoodustusi.
„Kui 10 aastat tagasi oli uuenduslik lahendus kliendikaardi sidumine ID-kaardiga, siis meie oleme juba mõni aeg otsinud paremat lahendust, et säästa kliente plastikkaartide kaasaskandmisest,” räägib Treifeldt. „Wallet nutitelefonis tundus hea mõte ning meie kliendid on sellega väga hästi kaasa tulnud. ID-kaardipõhiselt süsteemilt uuele lahendusele üleminek möödus täiesti valutult – kõik boonusrahad tulid üle ilusti üle ning kõik töötab laitmatult. Saame nüüd teha oluliselt paremini kampaaniaid ning personaalsed pakkumised jõuavad kohe reaalajas klientideni.”
Ruven selgitab, et kõik kliendikaardiga seotud andmed salvestatakse turvaliselt ettevõtte andmebaasi. „See loob tugeva aluse personaalseks suhtluseks ja andmepõhiseks turunduseks, ilma vajaduseta hallata eraldiseisvat rakendust. Digitaalne kliendikaart asendab edukalt ka vanad templikaardid – paberi või plasti kaotamise ohtu enam ei ole, iga ost lisab boonust või täidab „digitempli“, mille alusel saab klient lunastada hüvesid.”
CompuCashi uut lahendust kasutavad lisaks Boost Juice Barile mitmed teisedki tuntud Eesti restoranid ja kohvikud, sealhulgas Siigur Restaurants (OKO, NOA, Tuljak ja Pajuvilla) ning Otepääl asuv Ugandi Resto. Ruveni sõnul hindavad nende kliendid kõrgelt lahenduse kasutusmugavust ja tõhusust, samuti võimalust pidada kliendiga otsest ja reaalajas kontakti.
Digitaalne kliendikaart, mis on telefoni rahakotis, ei ole pelgalt tehnoloogiline uuendus – see on loogiline samm edasi kliendikogemuse, turunduse ja andmehalduse lihtsustamiseks. CompuCashi lahendus aitab kokku hoida nii plastikut kui ka väärtuslikku tööaega, pakkudes seejuures ettevõttele paindlikke võimalusi ja kliendile märkimisväärset mugavust.