Rimi Eesti Foodi tegevdirektor Ruth Laatre
ütles Äripäeva majanduskonverentsil Äriplaan, et tema kogemusel on
kaubandusvaldkonnas rohkem inimeste oskamatust ja rumalust võrreldes
pangandussektoriga, kus ta varem töötas.
Laatre leidis, et kaubanduse kui tervik on kiiresti arenenud. "Õnneks või kahjuks on inimese söömise võime piiratud. Sissetuleku kasvades lubatakse endale küll paremaid toiduaineid, kuid mingil hetkel, kui palk inimestel veel kasvab suunatakse ülejääv raha olmekaupadesse".
"Toidukaubanduse kasv jääb 10% piirimaale järgmise aasta lõpus. Selle aasta lõpus on kasv arvatavasti umbes 12%," märkis Laatre.
Tööstuskaupade kauplused on peamised vedajad kaubandusturul: ehituskaubad, mööbel. "Neid sektoreid on toetanud just härra Rehe ja Raasuke," ütles Laatre.
Probleemsena näeb Laatre seda, et väikestesse kohtadesse koguneb liiga palju kaubanduspindu.
Olulisena näeb Laatre investeeringuid logistikasse ja infotehnoloogia lahendustesse. "Need on eelised, mida kliendid ei näe, kuid vajalikud kaubandusettevõttele, mis tahab turul püsida kauem kui paar aastat".Kõige tähtsam on Laatre sõnul eristuda teistest: "Oluline on, et mingis valdkonnas ollakse kõige parem võrreldes konkurentidega".
Rakvere lihakombinaadi juht Olle Horm küsis Laatrelt, kuidas ära hoida seda, et kaubanduskettides eelistatakse teatuid kaupu teistele. "Tean kauplusi, kus Rakvere tooted tuuakse kohale kell 9.00 hommikul, kuid välja letile pannakse kell 16.00," rääkis Holm.
Laatre leidis, et sellele probleemile leiaks lahenduse tarnijate ja kaupluste tihedama koostöö kaudu. Samas Laatre hinnangul Eestis ei ole veel sellist ärilahendust, kus tarnija kindlustaks, et letil on turul kõige nõutavam kaup. "Praegu veel Eestis tarnijate ja kaupluste vahel sellist suhet pole," ütles Laatre.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.