Täna, 7. mail algab Eesti Rohelise Liikumise ja
Soome õiglase kaubanduse assotsiatsiooni koostöös tootemärgi Fairtrade avanädal.
Õiglase kaubanduse ehk Fairtrade märgi alane teavitustöö toetab õiglase kaubanduse toodete müüki ja selgitab tarbijatele ostukäitumise seoseid arengumaade probleemidega, teatas Eestimaa Roheline Liikumine.
Fairtrade märk tootel tagab arengumaade talunikule väärilise tasu, lisatulu kogukonna arenguks ning garanteerib, et tootmises ei ole kasutatud laps- ja orjatööd ega kurnatud keskkonda. Etioopia kohviühistu juht Tadesse Meskela loodab, et Lääne tarbijad hakkavad üha rohkem hoolima sellest, millist kohvi nad joovad ja millise hinnaga on see toodetud: "Muutus on tarbijate kätes. Küsimus ei puuduta mitte ainult kohvi, vaid ka teisi tooteid, mille eest makstav äärmiselt madal hind mõjub tootjaile hävitavalt."
Õiglase kaubanduse süsteem garanteerib rohkem kui viiele miljonile talunikule, istandustöölisele ja nende peredele Aafrikas, Ladina-Ameerikas ja Aasias paremad majanduslikud ja sotsiaalsed tingimused. Nii nendib Arturo Gómez õiglase kaubanduse banaaniühistust Coopetrabasur (Costa Rica), et eetilise kaubandusskeemiga liitudes sai ta otsustusõiguse enda elu üle: "Varem olin ainult keegi, kes laadis banaanikaste rongi peale. Mingit muud vastutust mul ei olnud. Olin tavaline põllupidaja. Õiglase kaubanduse süsteemi abil on minust saanud rahvusvaheline rimees."
Eestisse on jõudnud õiglase kaubanduse märki kandev kohv, tee, suhkur, šokolaad, puuviljad ja vein, so tooted, mida ei ole võimalik Eestis toota. Aasta lõpus on oodata õiglase kaubanduse puuvillatooteid, riisi ja pähkleid. Fairtrade toodete valik on hetkel kõige suurem Tallinna Kaubamajas, kus saab kõiki tooteid ka avanädala raames maitsta. Samuti on teised suuremad kauplused ja poeketid sel aastal oma sortimenti õiglase kaubanduse toodetega rikastamas.
Nii müügiettevõtetele kui tarbijatele suunatud Fairtrade teavitusnädal kestab 7.-12. maini 2007. Eesti kogemuse varal jätkatakse eetilise kaubamärgi juurutamisega ka teistes Balti riikides. Õiglase kaubanduse märgi lansseerimisnädalat toetavad Hollandi Saatkond, Avatud Eesti Fond ja Riigikantselei.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
5
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Viimased uudised
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele