Rootsi kodutekstiilide kett Hemtex avab
neljapäeval esimese kaupluse Pärnus. Balti riikides plaanitakse avada kokku
20-25 kauplust, ütles firma finantsjuht Tommy Svensson.
"Eestis ehitatakse palju, kõik kodud ja kontorid vajavad sisustamist ja tekstiile," näeb Svensson Eesti head kasvupotentsiaali.
Ka ei karda Hemtex siinset konkurentsi. Hemtexi suurima konkurendi IKEA jaoks on Eesti turg liiga väike ja Kaubamaja ning Stockmann pakuvad kallimat kaupa. Jyskil on natuke teine sortiment. "Me oleme edukad Soomes. Miks ei peaks me olema edukad siin?" küsis juht retooriliselt. Hemtex on Rootsis turuliider, kellele kuulub 31% turust. Ettevõte loodab, et ka Eestis läheb sama hästi.
Hemtex asetub keskmise hinnatasemega kaupluste hulka, mis pakuvad kõrget kvaliteeti hea hinnaga. "Usun, et meie kontseptsioonil on turul ruumi," lisas ta.
Ettevõte soovib Tallinna rajada 4-5 poodi, kindlasti rajatakse kauplus ka Tartusse ja võib-olla ka Narvasse. "Hetkel ostime häid asukohti oma poodidele. Eelistame kaubanduskeskusi, mida inimesed külastavad, pigem on oluline hea koht kui poe kiire avamine," lisas Svensson.
Ühe poe avamisele kulutab Hemtex 300 000-600 000 eurot (4,6-9,3 miljonit krooni). "Kõik sõltub poe suurusest, sinna sisse läheb ka poe sisustus. Keskmine pood on 200 m2 suur ja seal töötab kuus inimest," lisas ta.
60% Hemtexis müüdavast kaubast toodetakse Aasias, ülejäänu Türgis, Rumeenias ja Baltimaades. "Kuna meile on oluline kiirete väikeste tellimuste täitmine, jääb alati osa tootmisest ka Põhjamaadesse," ütles Svensson.
Firma üheksa kuu netokäive alates 2006. aasta maist oli 2,3 miljardit Eesti krooni, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 29% enam. Puhaskasum kasvas üheksa kuuga 278 miljoni kroonini. Tekstiilikett jätkas laienemist ning avas 30 uut kauplust. Ettevõte on noteeritud Stockholmi börsil ja tema väärtus on hinnanguliselt 6 miljardit krooni.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele