Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kallis vein meeldib rohkem
Ameerika teadlased tegid katse, kus selgus,
et kallid veinid meeldivad inimestele rohkem kui odavad, kuna nende hind
aktiveerib täiendavaid emotsioone vastu võtva ajuosa.
Juhtimisportaal E-xecutive vahendas, et kalleid ning usutavasti kvaliteetseid toidukaupu degusteerinud inimestel aktiveerus ajuosa, mis võttis vastu täiendavaid emotsioone. Samas ei täheldanud uurijad, et elamusel oleks olnud seos toidu tegeliku kvaliteedi ning maitsega.
Eksperimendi käigus proovis 20 vabatahtlikku punast veini, mille hind kõikus 5 ja 90 dollari vahel. Veini mekkimise hetkel skanneerisid uurijad vabatahtlike aju aktiivsust. Seejärel serveeriti veine nii, et omateada kalleid veine proovivad katsealused jõid tegelikult odavat märjukest ning vastupidi. Mõõtmine näitas, et aju aktiivsus sõltus hinnast, mida katsealused veinile omistasid.
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.