ASi Tallinna Kaubamaja mullune käive
oli esialgseil andmeil 6,6 miljardit krooni, kasvades aastaga 11%. Ettevõtte
kasumlikkus vähenes.
"Aastad ei ole küll vennad, kuid Kaubamaja kontserni jaoks oli möödunud 2008 vaatamata muutunud majanduskeskkonnale edukas," ütles Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp. "Hoolimata jaeturgu tabanud üldisest langusest ning tarbijate kindlustunde nõrgenemisest suurenes kontserni käive enam kui kümnendiku võrra," lisas ta.
Puusepa sõnul ületab Kaubamaja mullune kasvunäitaja turu keskmist tunduvalt ka siis, kui mitte arvestada sinna kontserni eelmisel aastal lisandunud uut kaubanduspinda. Kaubamaja sisenes eelmisel aastal omandatud Suurtüki Naha ja Kingaäri ja ABC Kinga kaudu 35 kauplusega kingaärisse ning Selver avas Eestis-Lätis kümme uut kauplust.
Firma ajaloo aktiivseim laienemisaasta mõjutas Puusepa kinnitusel kontserni kasumlikkust. Mullune üheksa kuu kasum oli Kaubamaja kontsernil 151,7 miljonit krooni. Auditeeritud majandusnäitajad avaldab Tallinna Kaubamaja kontsern aprillis.Kaubamaja kontserni käive kasvas 6,6 miljardini
"Ettevõte saab keskenduda kas kasumile või laienemisele," selgitas Puusepp. "Eelmisel aastal oli Kaubamaja prioriteediks laienemine, et kasvatada ettevõtte kasumiteenimise võimet tulevikus," sõnas ta.
Puusepa sõnul Eesti jaekaubandusturg tänavu ei kasva. "Tallinna Kaubamaja kontsern jätkab senisel kursil, arvestades oma tegevustes ilmselt veelgi süveneva majanduskriisi mõjudega, kuid kindlasti vältides muudatusi nii kasutatavate kaubanduskontseptsioonide ning kaubavaliku kvaliteeditasemes," kinnitas ta. Tänavu lisandub Eestisse kaks ja Lätti neli Selverit. Lisaks avatakse uue ilupoodide keti I.L.U. esimesed kauplused.
Tallinna ja Tartu kaubamajade mullune käive oli 1,5 miljardit krooni, kahanedes 2007. aastaga võrreldes 0,7%.
Kontserni autokaubanduse ärisegmendi 2008. aasta käive oli 528 miljonit krooni, vähenedes aastaga 10%. Eelmisel aastal müüdi 2056 uut sõidukit, mis on 7% vähem kui 2007. aastal.
Alates eelmise aasta aprillist on Kaubamaja kontsern tegev jalatsikaubanduses, mille käive aastalõpu seisuga oli 168,5 miljonit krooni. Kontserni kuulub 35 jalatsikauplust, millest 28 tegutsevad Eestis ja 7 Lätis.
Supermarketite keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 6700 krooni kuus ja Kaubamajade puhul 5500 krooni kuus. Kontsernis lisandus aasta jooksul kokku 31400 ruutmeetrit müügipinda ning detsembri lõpuks oli kogu müügipinna suurus 97800 ruutmeetrit.
Kontsernis kokku sooritati 2008. aastal kokku 37,6 miljonit ostu, mis on 8% enam kui 2007. aastal. Eelmise aasta lõpu seisuga ulatus püsiklientide arv üle 345 000 kliendi, kasvades aastaga 38%.
Seotud lood
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele