Ettevõtja ja poliitiku
Olari Taali hinnangul on tarbimisele õhutamine rumal mõte, kuna
avatud majandusega riigis pole sellel loodetud mõju.
Homme 400 000 tiraažis ilmuv Äripäeva erileht Kaubandus kutsub inimesi üles rohkem tarbima ja seeläbi majandust elavdama.
"Et kutsuda inimesi üles ostma televiisoreid ja autosid, et aidata Jaapani, Saksamaa ja Rootsi majandust ja kaudselt avaldab see ka meile mõju?" imestas Taal. "Meil on niivõrd avatud majandus, et rohkema tarbimisega otseselt ja kiiresti ei avalda oma majanduskasvule mõju. Kaudselt aitame kaupmehi ja tööhõivet, aga otseselt aitame täna sellisel puhul teiste riikide majandust," märkis ta.
Eesti rõiva- ja tekstiililiidu juhi Meelis Virkebau sõnul on tarbimine nii maas, et inimestel pole usku ja mitte keegi ei suuda usku praegu ka süstida inimestesse. "Kui me saaksime ka mujalt maailmast, alates USAst, mingeid stabiilseid signaale, mis on usutavad ja mis on rohkem kui üks kvartal, ma usun, et see kandub Euroopasse ja ka Eesti tarbijale," rääkis Virkebau. "Arvan, et siis see taastub järk-järguliselt, slowly-slowly nagu ütlevad inglased. Kuid kui seda usku ja usaldust ei tule, et mis saab edasi järgmine kuu või kolme kuu pärast, siis on väga raske öelda inimestele, et tormake nüüd shoppama," lisas ta.
Seotud lood
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.