Sisustusmessil „Interjöör 2009“ läbi viidud
küsitluse kohaselt plaanib 90 protsenti Eesti mööblitootjatest järgmise
kahe aasta jooksul arenduskulusid suurendada või säilitada need vähemalt
praegusel tasemel.
Uuringust selgus, et kuigi 65% küsitletud mööblitootjatest tunnistas tootmismahtude vähenemist mullusega võrreldes, nägi 71% ettevõtetest suurimat kasvupotentsiaali ekspordis Euroopa Liidu maadesse. 41% firmadest plaanis tõsta tootmis- ja müügimahte väljaspool Euroopa Liitu. Ligi pool, 47 protsenti firmadest oli veendunud, et vähenenud tootmiskulud on oluliselt tõstnud ka firma konkurentsivõimet, edastasid Eesti Disainerite Liidu juhataja Ilona Gurjanova ja Eesti Näituste ASi arengudirektor Siimu Loogma.
Lisaks selgus uuringust, et 41% vastanud firmadest on langetanud toodete hindu vähem kui kümme protsenti. Neljandik ettevõtetest on viimase aasta jooksul langetanud hindu enam kui kümme protsenti ning sama palju mööblitootjaid vastas, et hind on langenud rohkem kui viiendiku. Toodangu kallinemist ei tunnistanud ükski uuringus osalenud firma.
Firmade hinnangul on konkurentsitult kõige olulisem ostufaktor toote hind, teisel kohal mainiti keskkonnasõbralike materjalide kasutamist.
Eesti Disainerite Liidu juhataja Ilona Gurjanova sõnul on tal väga hea, et mööblitootjad otsivad endiselt uusi lahendusi ning panustatavad tootearendusse, kuid kohalike disainerite ja tootjate vaheline koostöö on siiani nõrk lüli.
Eesti Näituste korraldatud küsitlusest võttis osa 20 kohalikku mööblitootjat. Sisustusmess „Interjöör 2009“ kestab Pirital Eesti Näituste messikeskuses paralleelselt aiandusmessiga „Aiandus ja haljastus 2009“ pühapäeva, 19. aprillini.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.