• 17.09.09, 21:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oleg Gross: piimahinna langetamine pole veel sõda

Piimahinna langetamine pole sõda, see on vabas turumajanduses tegelikult täiesti normaalne protsess, ütles Oleg Gross ETV otsesaates Ringvaade.
„Mina olen oma kauplustekette läbi aastate arendanud põhimõttel, et hindu kujundatakse konkurentide hindadest tulenevalt,“ rääkis Gross. „Meie ei roni hinnasõtta selles mõttes, et kui tullakse meile järele, siis jääb hind samaks, kui meist minnakse mööda, siis läheme meie mööda. See on vaba turu paratamatus.“Gross selgitas, et hindasid saab kujundada kas turumajanduslikult või klassikaliselt. „Esimesel puhul kujundatakse hind vastavalt konkurendi hinnale,“ selgitas Gross. „Klassikaline hinnakujundus on selline, et arvestatakse oma kohustused, palgad, kasumid, investeeringud ja sellest lähtuvalt kujundatakse hind.“Gross lisas, et Eesti Energia on näide, kus kujundatakse hinda klassikaliselt, aga eraettevõtted ja kaubandus ei saa mitte kunagi kujundama hinda klassikaliselt. „Kaubanduses jääbki hind kujunema turumajanduslikult,“ rõhutas Gross. „Hind on nii nagu see turul kujuneb.“Grossi hinnangul on jutt piimahindade üle täna üle dramatiseeritud. „Lihtsalt piim on ostukorvis üks tähtsamaid asju,“ lausus Gross. „Ja täna on piim teravdatud tähelepanu all ka seetõttu, et tootjatel on väga raske."Gross ei välistanud, et rahvusvahelised ketid on täna teadlikult võtnud hoiaku teenida kahjumit Eesti turul eesmärgiga suretada välja konkurendid. „Aga ma ütleks, et täna on Eesti turul kõik korras,“ lausus Gross. „Tarbijale peaks tänane olukord meeldima, kui kaubad on odavad. Sooviks kaupmeestele tuult tiibadesse, et ka teiste kaupade hinnad samamoodi alla läheksid.“Grossi poed teenisid eelmisel aastal 29 miljonit krooni kasumit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele