Autor: Kaubandus.ee • 12. oktoober 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamajade käive langes 28%

Tallinna Kaubamaja kontserni 2009. aasta 9 kuu konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 4,8 miljardit krooni, sellest 1,6 miljardit krooni teeniti kolmandas kvartalis. 2008. aasta 9 kuu müügitulu oli 4,7 miljardit krooni. Käibe kasv oli 1%, teatas ettevõte börsile. Kaubamajade ärisegmendi käive langes aga aastatagusega võrreldes koguni 28%.

Supermarketite ärisegmendi 2009. aasta esimese üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 3,6 miljardit krooni, mis on 17% enam kui eelmise aasta samal perioodil.

Selveri konsolideeritud netokäive 2009. aasta kolmandas kvartalis oli 1,2 miljardit krooni, kasvades võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 9%. Selveri 9 kuu konsolideeritud müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 5,3 tuhat krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 21% võrra. Võrreldavates kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile 5,9 tuhat krooni kuus, näidates eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 16%-list langust.

Selveri keti müügiefektiivsusele avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus nii Eestis kui Lätis, konkurentsisituatsiooni muutused jaekaubandusturul, keskmise ostukorvi odavnemine nii hinna kui tootevaliku arvelt ning müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus 2008. aastal toimus müügipinna laiendus. Selveri ketis kokku sooritati 9 kuuga 26,2 miljonit ostu, mis on 27% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Võrreldavates kauplustes kasvas ostude arv 9 kuu arvestuses kokku 2%. Käesoleva aasta esimesel poolaastal avas Selver 6 uut kauplust, kuid plaanis on sulgeda 6 Läti kauplust. III kvartalis uusi poode ei avatud. Selveri areng Eestis jätkub. Järgmisel aastal on plaanis avada kauplus Haapsalus.

Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta 9 kuu müügitulu oli 847,9 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 23%.

Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 264,6 miljonit krooni, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes väiksem 28%.

Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli kolmandas kvartalis 3,7 tuhat krooni kuus, mis on 30% vähem kui eelmise aasta samal perioodil, mil see oli 5,3 tuhat krooni kuus. Samas kaubamajade kogu müügipind on eelmise aasta sama perioodiga suurenenud 700 m2 võrra, mis on 3% rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil. Lisaks madalkonjunktuuri süvenemisele jaekaubanduses avaldasid kolmanda kvartali müügitulule negatiivset mõju osalised renoveerimistööd Tallinna naiste- ja lastemaailmas.

Kinnisvarade ärisegmendi 2009.aasta esimese 9 kuu kontserniväline müügitulu oli 32,3 miljonit krooni, kasvades eelmise aasta sama perioodiga 7%. III kvartali müügitulemuseks kujunes 10,5 miljonit krooni.

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta esimese 9 kuu müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 178,9 miljonit krooni, olles 59% väiksem eelmise aasta sama perioodi tuludest. Esimesel 9 kuul müüdi kokku 776 autot. 2008. aasta sama perioodi müügitulu 1 719 auto müügist oli 437,0 miljonit krooni. 2009. aasta III kvartali müügitulu oli 31,4 miljonit krooni ning kokku müüdi 105 uut sõidukit.

2008. aasta sama perioodi müügitulu oli 121,6 miljonit krooni. III kvartalis toimus sarnaselt eelnevate kvartalitega suur autoturu langus. Kogu Eestis müüdi III kvartalis 1975 sõiduautot, mis 64% vähem kui eelmisel aastal. Lätis registreeriti III kvartalis 1 226 autot, mis annab turu languseks 76%. Leedus müüdi 1 536 autot, mis on 69% vähem aasta tagusest tulemusest. Eestis ja Lätis jäi turuosa võrreldes II kvartaliga samaks. Leedus kasvas turuosa 2%-lt 2,9% peale. 9 kuu autoturu languseks kujunes Baltikumis 70%. Tänaste hinnangute kohaselt on autoturg saavutanud oma madalseisu ja järgnevatel kuudel oodatakse väiksemaid langusprotsente.

Jalatsikaubanduse 2009. aasta 9 kuu müügitulu kokku oli 136,4 miljonit krooni, III kvartalis oli käive 51,0 miljonit krooni, vähenedes võrreldes 2008. aasta sama perioodiga 35%.

Septembris jõudis lõpule juba üle aasta kestnud arendusprojekt, mille käigus uuendati ABC Kinga kogu keti kontseptsiooni - kaubavalikut, logo ja sisekujundust. Brändiportfellis tehtud muutuste eesmärgiks on vastata just kohaliku tarbija ootustele ja eelistustele. Kolmandas kvartalis suleti neli ebaefektiivset või perspektiivitu asukohaga kauplust, neist kaks Lätis.

Neljandas kvartalis on plaanis avada Rocca al Mare kaubanduskeskuses seniste ajutiste pindade asemel 3 uut jalatsikauplust ja üks uus kauplus Tartu Lõunakeskuses. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 30-st kauplusest asuvad täna 26 Eestis ja 4 Lätis.

Märtsi teises pooles avati esimene kosmeetikakaupluste keti I.L.U. kauplus uues Pärnu Keskuses. III kvartalis uusi kauplusi ei lisandunud. Kolmanda kvartali müügitulu oli 1,9 miljonit krooni ja 9 kuu müügitulu kokku 4,4 miljonit krooni. Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses Tallinnas ja Tartu Lõunakeskuses. Kauplus Kristiine Keskuses on kavas avada 2010. aastal. Järgmisel aastal Lätis kaupluse avamise plaan on ülevaatamisel.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757