Autor: Kaubandus.ee • 30. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kristiine keskuse juht: oktoober oli eelnevatest parem

"Oktoober oli suhteliselt parem kuu kui paljud eelnevad,“ märkis Kristiine Kaubanduskeskuse juht Allan Remmelkoor.

Jaekaubanduse statistika kohta oktoobris ütles ta, et kui vaadata eelmise aasta võrdlusbaasi, siis oli langus juba väga suur ja seepärast on ilmunud ka praegu paranemismärke.

"Hullemaks enam ei lähe - see on see, mida keegi enam ei prognoosi,“ uskus Remmelkoor. „Samas puudub info, millal läheb paremaks.“ Ilmselt saab see tema sõnul juhtuda siis, kui inimestel kaob hirm homse ees, kaob hirm kaotada töö, sest tegelikult on ju inimeste säästud praegu rekordkõrgel, aga emotsionaalselt ostma ei tormata.

Remmelkoor toonitas, et suurte allhindluste aeg on möödas, see jääb selle aasta esimesse poolde, kui laod olid kaupa täis. „See ei ole aga jätkusuutlik ja kaupmehed on sellest aru saanud,“ nentis ta. Allahindlusi küll tehakse edasi, aga mitte enam nii suures mahus.

Küll märkis Remmelkoor, et novembri alguses, kui neil olid Kristiine Keskuses kampaaniad, olid rekordilised müüginumbrid, aga seetõttu on novembri lõpp juba oluliselt rahulikum. „See trend on küll süvenenud, et pärast palgapäeva tehakse põhiostud ära,“ sõnas ta.

Remmelkoore hinnangul on praegu kõige raskem ikkagi moe- ja rõivasegmendil, kus emotsionaalseid oste ei tehta ja pigem tarbitakse pikemaajaliselt ning praktiliselt. „Elektroonikas on isegi paremini läinud,“ leidis ta, kui absoluutnumbreid vaadata, kuna juba tooted ise on odavamaks läinud arenduste käigus ja elektroonika väljavahetamise järgi on vajadus kõige suurem.

Kindlasti on kõige vähem pihta saanud toiduainesektor, aga kui rääkida, mis võiks kõige kiiremini tõusma hakata, siis uskus Remmelkoor, et toiduainekaubandus see kindlasti ei ole. „Enne võib see olla rõivatööstus,“ ütles ta.

Kas keegi võiks jaekaubandusettevõtetest ka kaduda lähiajal? „Mis Tallinna puudutab, siis Tallinna küll üle investeeritud ei ole,“ leidis Remmelkor. Pigem uskus ta, kui masu mööda saab, tuleb vabu kaubanduspindu juurdegi, ja et selle järele võiks ka täiesti vajadus olla.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757