Balkanimaade suurim supermarketikett Mercator Poslovni Sistem ootab nõudliku 2010. aastat, vahendab Bloomberg.
Sloveenia ettevõtte prognoosis tuleva aasta kasumiks 21,9 mln eurot 2,75 miljardi eurose käibe juures. 2009. aasta kasumiks prognoosis ettevõte 20,8 mln eurot, mida oleks 49 protsenti läinud aastast vähem. Selle aasta käibeprognoosiks on 2,66 miljardit eurot.
„Käibeprognoos on päris realistlik kuid puhaskasumieesmärki on raske saavutada, kuna konkurentsi tõttu kasvab surve marginaalidele,“ ütles BKS Banki fondijuht Franci Tusek. „Mercator kulutas palju uute kaubanduskeskuste rajamiseks, kuid nende käive on oluliselt madalam.“
Mercator laienes Sloveeniast mujale Balkani regiooni, mis annavad praegu üle poole ettevõtte käibest. Ettevõtte juhatuse esimehe Ziga Debeljaki sõnul võivad sellised maad nagu Serbia, Horvaatia ja Bosnia väljuda majandussurutisest muust Euroopast hiljem. Serbia kekspank on prognoosinud tuleva aasta majanduskasvuks 1,5 protsenti, Horvaatia majandus peaks kasvama 0,5 protsenti.
Kui tänavu on investeerinud ettevõte 159 mln eurot, siis tuleval aastal investeeritakse 120 mln eurot.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.