• 19.02.10, 16:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome alkoholipoliitika paneb Eesti vahet reisima

Soome turismi- ja restoraniettevõtteid esindava MaRa tegevjuhi Timo Lappi sõnul piiravad alkoholi aktsiisimaksu tõusud kodumaist restoraniala ja on vesi Eesti veskile, kirjutab Helsingin Sanomat.
Lappi sõnul on Soome alkoholipoliitika ainus nähtav tulemus restoranidesse jäetava raha vähenemine ja reisidelt kaasatoodava alkoholikoguse suurenemine.
Järelevalveteenistuse Valvira väitis värskes uuringus, et alkoholimaksu tulemused on käes, sest alkoholile kuluva raha hulk on kahanenud.
Lappi juhtis tähelepanu, et üldine alkoholile kulunud raha hulk kasvas mullu 5 ja reisidelt kaasatoodavale alkoholile kulunud raha hulk 8 protsenti, sel ajal kui restoranides kahanes müük märkimisväärselt.
Liitrites arvestatuna kasvas reisilt kaasatoodud õlle hulk 27 protsenti. „See on restoranidele suur probleem, sest õlu on restoranide oluline müügiartikkel. Ametivõimude teistsugustest väidetest hoolimata pole alkoholipoliitika andnud soovitud tulemusi,“ märkis Lappi.
Restoranide osaks langeb alkoholi kogukuludest 11 protsenti. Lappi sõnul on rahakasutuse harjumuse muutus võtnud kümne aastaga töö 20 000 restoraniala töötajalt.
Soome alkoholipoliitika tulemusena on sündinud Lappi sõnul sadu seadusevastaselt tegutsevaid ettevõtteid, kellega seadusi järgides pole võimalik konkureerida.
Soome tõstis eelmisel aastal kaks korda alkoholiaktsiisi, jaanuaris ja oktoobris, kummalgi korral 10%. Oktoobrikuisest maksutõusust lootis riik teenida 63 miljoni eurot lisaks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele