Autor: Kaubandus.ee • 4. märts 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kampaania lennutas Maxima müüginumbrid üles

Vabariigi sünnipäeval kõigile tööstuskaupadele 30%list hinnaalandust teinud Maxima müük tõusis mullusega võrreldes 20%, ületades kaupluseketi enda ootusi aga koguni 44%.

Maximas oli 23. veebruaril 20% suurem käive kui mullu. Selle põhjus oli, et algas kampaania klientide lemmiktoitudega, millele lisandus Tallinnas ja selle lähiümbruses 30%line tööstuskaupade ning lillede soodusmüük, rääkis avalike suhete juht Erkki Erilaid Äripäevale. "Et müük ületas plaani 44%, oli meile aga üllatus," lisas ta.

Erilaid oletas, et ilmselt oli müügi kasv seotud nädalapäevaga, sest 23. veebruar langes tänavu teisipäevale, kuid teisipäeviti algavad Maximas iganädalased kampaaniad.

2000 kaupluseketi püsiklienti valis iseseisvuspäeva peolaua lemmikroaks seaprae, mille kõrval soovisid ostjad enim nautida ka vürtsikilu, kartulisalatit, heeringat, suitsuforelli, valget viina, viinamarju, hapukoorekooki, Kalevi pralineekompvekke ja kohvi. Just neid tooteid Maxima kogu nädala soodsa  hinnaga pakkuski.

Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul sarnaneb vabariigi aastapäeva eelne Rimi müük tavalisele reedese päeva müügile.

Teiste kaubanduskettide kõrval tunnetas Rimi mullu omal nahal jõulupühade aegse müügi langust. "Kindlasti oli üheks põhjuseks, et detsembris 2009 langesid statistikaameti andmetel toidukaupade jaehinnad keskmiselt 5,1% võrra võrreldes 2008 aasta detsembriga," selgitas Mägioja.

"Kaupade odavnemist, odavama hinnaklassi toodete ja kampaaniapakkumiste eelistamist näeme ka Rimi ja Säästumarketi kauplustes. Kindlasti lisandub siia juurde ka tarbijate varasest väiksem kindlustunne tuleviku ees, inimesed üritavad varasemast rohkem raha kokku hoida ja säästa," lisas Mägioja.

Uuringufirma AC Nielseni andmetel langes ketikaubanduse kogumüük rahalises arvestuses märgatavalt. Samas ütles 69% küsitletud inimestest, et nad kulutasid jõulupühade aegu vähem kui aasta tagasi. Tubakamüügi kasvu ja alkoholi alla keskmise languse taga olid suuresti aktsiiside tõttu kasvanud hinnad.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757