• 14.04.10, 21:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüüjad lakuvad laovarudest tekkinud haavu

Ehkki majandusaasta aruanded on äriregistris avaldanud vaid miinusesse jäänud Saksa Auto ja Škodade müüja Auto 100, lõpetasid pea kõik suuremad automüüjad eelmise aasta kahjumiga.
Saksa Auto tegevjuht Toomas Kuusk kommenteeris Äripäevale, et peab ettevõtte majandusseisu oluliselt paremaks kui möödunud aastal samal ajal. „Eelmisel aastal kurnas meid suur laoseis, kuid oleme uute autode laojäägi vähendanud 800-lt 150 sõidukile. Möödunud kuus jõudsime taas kasumisse,“ ütles ta.
Saksa Auto teenis mullu 429 miljoni kroonise käibe juures 32 miljonit krooni kahjumit. 2008. aastal oli käive 729,9 miljonit krooni ja puhaskasum 10,9 miljonit krooni.
Märkusega audiitori arvamuse toonud laenulepingu rikkumise kohta ütles Kuusk, et tegemist oli Pärnu autokeskuse ehituse laenu ja EBITAga. Probleem tekkis laojäägi müümisest alla soetusmaksumuse. „Oli vaja müüa miinusega, kuid see laen on tänaseks pikendatud,“ täpsustas Kuusk.
Saksa Auto on olnud kõigile liisingufirmadele suurim komisjonimüügi partner, kuid komisjonimüügis olevad sõidukid autofirma bilansis ei kajastu. Tagasiostukohustusega jõuab Saksa Autosse vaid 10 protsenti liisitud sõidukeid. Madal autode tagastusprotsent tuleneb Saksa Auto konservatiivsusest jääkmaksumuse arvestamisel. Kuna jääkmaksumus osutus ka pärast majanduse järsku kukkumist turuhinnast madalamaks, otsustasid liisijad Saksa Autost soetatud sõidukeid omal käel müüa või liisingut pikendada, rääkis Kuusk.
Kuusk prognoosis selleks aastaks automüügi jäämist enam-vähem mullusele tasemele. „Võib-olla veidike langeb,“ lisas ta, „eelmisel aastal olid suured soodustused, kuid praegu ei osta keegi lattu nii palju autosid, et neid tuleks alla omahinda müüa.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele