• 27.08.10, 20:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suursoo: pangad on €-päevaks tugevalt valmistunud

Finants- ja tugevam kaubandussektor tegelevad €-päevaks valmistumisega tõsiselt, kuid paljudes ettevõtetes on asi jäetud viimasele minutile ning kindlasti on neid, kes jaanuaris-veebruaris veel haavu lakuvad, sõnas Columbus IT Partneri juht Ivo Suursoo.
"Selles kliendiringis, kus meie toimetame oleme me praktiliselt märtsikuust teinud euroteavitust. Juba sellest hetkest, kui tulid välja esimesed juhendid ja enne kui otsust tehti," märkis ta.
Suursoo tõdes, et paljud ettevõtted ei tahtnud enne lõpliku eurootsust majandustarkvara üleminekuga tegelema hakata. "Aga on ka selgelt hoopis teistsuguseid näiteid nagu pangad, kes on väga põhjalikult valmistunud. Finants- ja tugevam kaubandussektor tegelevad teemaga tõsiselt ning on minu hinnangul Eestis väga hästi €-päevaks ette valmistunud."
Tema sõnul on jällegi väikeettevõtted vähem ettevalmistustega tegelenud. "Tuleb tõdeda, et aktiivsus teema tõstatamisel on meie poolt suurem olnud. Ettevõtjad arvavad, et aega veel on ning nad ei kujuta ette, kui mahukas ja aeganõudev on tarkvaraga seotud tehniline töö. Arvan, et kõik alahindavad üleminekule kuluvat aega ja raha."
Suursoo ütles, et kulud sõltuvad ettevõttest, kuid tarkvara seadistamine võib maksta 5000 kroonist kuni poole miljoni kroonini. "Indikatsiooniks võib öelda, et keerukamate töödega oleme tänaseks kolmandiku peal või isegi juba poole peal."
"Kiireks läheb neil, kel on selline majandustegevus, kus klient ei pea kohe laua kõrval saama õigeid dokumente. Arvan, et neis ettevõtetes on asi jäetud viimasele minutile ning kindlasti on neid, kes jaanuaris-veebruaris veel haavu lakuvad," sõnas Suursoo.
Tema sõnul on detsember ilmselgelt tagumine aeg, kui tegutsema hakata. "Meie hinnangul on kaks-kolm kuud väga turvaline aeg uuele tarkvarale üleminekuks." 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele