Masuaegse müügilanguse tõttu 11 poodi sulgenud tehnikakaupade jaekett Klick avas reedel Viru keskuses uue poe.
"Täna on meil 18 poodi, just täna avasime poe Viru keskuses kuna meil polnud Tallinna kesklinnas kauplust. Kunagine Gonsiori tänava kauplus oli ebamugavas asukohas. Viru keskuse rendihinnad pole küll kahjuks langenud, aga meie pind on seal hästi väike," rääkis Klick Eesti juht Marko Kalve reedel Äripäevale.
Mulluse käibe järsu langemise põhjuseks nimetas Kalve üleüldist majanduslangust, kus inimesed lihtsalt ei ostnud enam. "Ka pangad ei andnud enam inimestele nii lihtsalt järelmaksu, mis mõjutas sülearvutite ja televiisorite müüki," selgitas Kalve. "Samuti vähenesid käive ja kaubavarud seetõttu, et panime 11 poodi kinni ja müüsime neis olnud kauba ära. Sellest suur varude vähenemine. Loomulikult tõusis ka efektiivsus, kuna alles jäid paremad poed."
Üldise müügi kohta ütles Kalve, et suurem osa poode müüb praegu rohkem kui eelmisel aastal samal ajal.
Kalve lisas, et niisugust digileviseadmete, telerite ja kaablite müüki, kui digipöörde ajal oli, enam pole, kuid septembri alguses hoogustas käivet koolimüük. Aasta käivet on veel vara öelda, sest viimased neli kuud võivad tuua muutusi. "Sügisel ostetakse digikaupa alati rohkem kui aasta esimeses pooles," põhjendas kaubandusketi juht.
"Loodame siiski, et käive jääb eelmise aastaga samale tasemele, kasumi kohta on veel vara prognoose teha, aga tulemus tuleb mullusest oluliselt parem," lisas ta.
Klick Eesti teenis mullu 188,8 miljoni kroonise käibe juures 18,7 miljonit krooni kahjumit. Aasta varem oli käibeks 314,2 miljonit ja kahjumiks 20,3 miljonit krooni.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.