Autor: Kaubandus.ee • 22. september 2010

Saksa odavkettides varjatud hinnatõus

Kliente meelitatakse Saksamaal küll odavate hindadega, samas on pea sama hulk kaupa müügis kallima hinnaga ning kohati on kallimat kaupa isegi rohkem.

Saksa telekanali MDR tellitud uuring näitab, et alates aasta algusest on näiteks Lidl langetanud hinda 356 tootel, hind tõusis aga 339 toote puhul. Sarnast trendi täheldati Edeka tütarfirma Netto puhul ja Rewele kuuluvas Pennys – kallinenud ja odavnenud kaupade hulk oli laias laastus tasakaalus.

Turuliidri Aldi puhul oli allahindlusi siiski rohkem kui hinnatõuse, odavnes 256 toodet ja kallines ainult 81. Ka Normas oli pisut rohkem odavnenud kui kallinenud kaupu. Peamiselt Saksamaa idaosas kauplev Taani supermarketikett Netto seevastu tõstis hindu 234 tootel ja langetas 219-l.

Uuringust olid välja jäetud soodsad nädalapakkumised, jälgiti püsihindu. Saksa odavkaubakettide vahel käib läinud aastast tugev hinnasõda. Pea igal kuul langetakse teatud toodete hindu, et kliente ligi meelitada. Majanduskriisi tõttu on langenud toiduainete kokkuostuhinnad ja see jätab ruumi ka hinnalangustele.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700