• 11.10.10, 18:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja sai müügilanguse pidama

Tallinna Kaubamaja kontserni esimese üheksa kuu müügitulu langes aastases võrdluses, kuid kolmas kvartal andis lootust, et tulude vähenemine on nüüdseks möödanik.
Üheksa kuu auditeerimata müügitulu oli 4,6 miljardit krooni, sealhulgas müüdi III kvartalis 1,6 miljardi eest. Eelmise aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 4,8 miljardit krooni, sh III kvartalis 1,6 miljardit. Müügitulu kahanes üheksa kuuga 4%, kuid kolmandas kvartalis jäi mullusele tasemele.
Supermarketite segmendi müügitulu Eestis oli üheksa kuuga 3,5 miljardit
krooni, kasvades mullusega võrreldes 1%. Kolmanda kvartali müügitulu oli 1,2 miljardit, ületades eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu 3% võrra. Eestis asuvatest Selveritest sooritati 2010. aasta esimesel üheksal kuul 25,1 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 2%ga.
Üheksa kuu müügitulemustele avaldasid Kaubamaja teatel positiivset mõju edukad turundustegevused ja suurenenud klientide arv. Kui käesoleva aasta alguses suurenesid käive ja ostude arv eelkõige Tallinna kauplustes, siis III kvartalist on elavnemine kandunud ka väljapoole Tallinna.
III kvartali müügitulule on lisaks ostude arvu kasvule avaldanud positiivset mõju keskmise ostukorvi kasv, mis majanduslanguse järgselt on esmakordselt suurenenud võrreldes baasperioodiga. Samuti suurenes III kvartalis, võrrelduna eelmise aastaga, tööstuskaupade nõudlus. Müügitulu kujunemisele on negatiivset mõju avaldanud mõnedes regioonides toimunud konkurentsi tihenemine, kasvanud käibemaksumäärad ning müügimaks, teatas firma börsile.
Kaubamajade ärisegmendi üheksa kuu müügitulu oli 802,7 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 264,9 miljonit, mis oli 2009. aasta III kvartali tuludest 1% madalam.
Kinnisvarade ärisegmendi üheksa kuu kontserniväline müügitulu oli 29,2
miljonit krooni ning III kvartalis 9,5 miljonit. Esimesel üheksal kuul ja samuti III kvartalis kahanes müügitulu 10% eelmise aasta samade perioodidega võrreldes tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis, kus Selverid suleti.
Jalatsikaubanduse ärisegmendi üheksa kuu konsolideeritud
müügitulu oli 147 miljonit krooni, kasvades võrreldes 2009. aasta sama perioodiga 8%. Müügitulu tänavu kolmandas kvartalis oli 55,2 miljonit, kasvades aastaga 9%.
LHV teatas enda septembrikuises prognoosis, et kulude kärped ning Selveri suvised müüginumbrid lubavad näidata häid finantstulemusi, mistõttu jätkatakse osta-soovitusega. Pank prognoosib Tallinna Kaubamaja kontsernile käesoleva aasta käibeks ca 6,4 mld krooni ehk 1,1% vähem kui aasta tagasi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele