• 17.12.10, 17:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku õlletehas peab kleepima keelatud reklaamid üle

Tarbijakaitse ameti järelevalve käigus tuvastati kaubandusvõrgust Saku Õlletehase AS õlle Saku Kuld multipakid, mille külgedel oli avaldatud fraas „Investeeri viimased kroonid kulda!“, mis on aga keelatud, sest tegu on otsese üleskutsega alkoholi osta.
Kuna tegemist on otsese üleskutsega alkoholi osta, mis on keelatud, alustas amet haldusmenetlust ja kohustas ettevõtet oma reklaamid viia vastavusse kehtiva reklaamiseadusega. Saku Õlletehase AS kinnitas, et alustas kaubandusvõrgule tarnitud õlle Saku Kuld multipakkide mõlemal küljel olevate lausete ülekleepimist, teatas tarbijakaitse.
Novembris pöördusid tarbijad kaebuste, järelepäringute ning telefonikõnede kaudu tarbijakaitseameti poole kokku 2811 korral. Eelmise aasta novembris pöörduti ameti poole 1985-l korral.
Novembris esitati tarbijakaitseametile 160 kaebust (2009. aasta novembris 154), millest 69 olid seotud teenustega ning 84 tööstuskaupadega. Kirjalikke järelepäringuid tehti 482,  mis jagunesid järgmiselt – 232 teenuste, 98 tööstuskaupade ja 41 reklaami peale.
Tarbijakaitseamet koostas novembris kaubandus- ja teenindusettevõtetele 573 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 51 väärteootsust kogusummas 31 500 krooni.
Tarbijakaebuste komisjonis toimus novembris kokku 22 istungit, millest 5 olid seotud turismiteenustega. Näiteks oli probleeme hotellidega, mis ei vastanud lubatud tingimustele. Samuti oli komisjonis juhtum, mis puudutas aprillikuus lennuliikluses kaose tekitanud tuhapilvesid ning sellest põhjustatud probleeme reisimisega. 
Uuest aastast hakkab tarbijakaitseamet komisjoni otsuseid eiranud ettevõtteid avaldama lisaks ameti koduleheküljele ka meedias.
Novembris sagenesid pöördumised seoses eritariifsete lühinumbrite hinnateavitusega, suurenenud on ka finantsteenuseid ja sideteenuseid puudutavate kaebuste arv.
OÜ Mugav Kodu tegevuse suhtes laekus oktoobris-novembris tarbijakaitseametile 4 kaebust, kus inimesed ei olnud kätte saanud tellitud kaupa, samuti polnud e-kauplus tagastanud raha. Keskmiseks tekitatud kahjuks oli 5000.- inimese kohta. Tarbijakaitseamet püüdis korduvalt kauplejaga ühendust saada, kuid tulutult. Tarbijakaitseamet edastas tarbijate kaebused politseiprefektuurile, kus algatati kriminaaljuurdlus.
Möödunud kuul esitati ametile 15 kaebust seoses ärajäänud Faithlessi kontserdiga, mille piletiraha kontserdi korraldaja Randaria OÜ ja edasimüüja Piletilevi ei soostunud algselt tagastama. 02.12  teatas Piletilevi, et  ostab piletid tagasi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 16:55
Uue generatsiooni kassaplatvorm TreeCommerce keerab jaemüügitehnoloogia jaoks värske lehekülje
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele