Autor: Kaubandus.ee • 18. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaapani kaup muutub defitsiidiks

Jaapani maavärina tagajärjed jõuavad nüüd ka Euroopa tarbijani, kirjutab Financial Times Deutschland. Eriti märgatav on see fotoaparaatide, mobiiltelefonide ja laptoppide puhul.

Ka näiteks plasmaekraaniga telerite nagu teistegi toodete juures, millle komponendid tulevad Jaapanist või mida seal toodetakse, on aprilli lõpust oodata poodides tühjemaid riiuleid. Sellise tulemuseni jõudis FTD tootjaid ja edasimüüjaid küsitledes.

Jaapani autode ostjad peavad leppima pikkade ooteaegadega, probleeme on ka Canoni ja Sony elektroonikatoodetega.

Arvatakse, et konkurendid võivad teatud toodete puudujääki kasutada kõrgemate hindade pealesurumiseks.

Maavärin ja tsunami purustasid Jaapani põhjaosas palju vabrikuid, mis tootsid osi tehastele üle maailma. Lisaks maadleb Jaapani tööstus endiselt pidevate voolukatkestustega. Kuna seni suutsid nii tootjad kui ka paljud müüjad auke tootmises kompenseerida laovarudega, olid mõjud Euroopa tarbijale veel tundmatud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757