Autor: Kaubandus.ee • 27. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saksa tarbijad tõmbavad rahakotti koomale

Inflatsioon ja Jaapani kriis on teist kuud järjest jahutanud Saksa tarbija ostuvalmidust. Maikuus ennustatakse languse jätku, vahendab Reuters.

„Kõrgemad hinnad, tuumakatastroof Jaapanis ning laienevad poliitilised rahutused Põhja-Aafrikas ja Lähis-Idas panevad tarbijakäitumisele praegusel hetkel raamid,“ kirjutasid Nürnbergi tarbijauuringute (GfK) eksperdid.

Tarbimise järsku langust siiski lähitulevikus karta ei ole, kuna eeldused sisetarbimise soodsaks arenguks soodsa tööturu ja palkade näol on endiselt olemas. GfK tarbijakliima indeks langes aprillis esmakordselt pärast 10 kuu pikkust vaheaega. Konjunktuuribaromeeter langes aprillis 2,2 punkti võrra 47,3-le. Maikuuks prognoositakse edasist kerget tagasiminekut.

„Rekordiliselt kõrged bensiini ja kütteõli hinnad pidurdavad tarbijate ostujõudu,“ kirjutasid GfK eksperdid. Kasvav inflatsioon vähendab lähemas ja pikemas perspektiivis suuremate ostude tegemise valmidust.

Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700