Keegi ei tea, kas madalseis kaubanduses on möödas või on tegu näiteks hooajalise tõusuga, vastas Bauhofi kauplusteketti opereeriva OÜ Ehitus Service tegevjuht Jaanus Vihand päevaküsimusele.
„Eks me püüame ka aru saada, kui palju on statistikaandmetes tegelikkust sees ja kui palju on seal statistilisi näitajaid, mis igapäevast reaalset elu nii väga ei peegelda,“ lisas Vihand.
Äripäev küsis täna jaekaubanduskettide juhtidelt päevaküsimusena, kas rasked ajad kaubanduses on möödas. Päevaküsimus oli ajendatud statistikaameti värsketest andmetest märtsikuu kohta, millest selgus, et jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 5 protsenti. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta märtsiga võrreldes 13 protsenti. Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 28 protsenti.
„Ilmselgelt on hakanud ka meil paremaks minema,“ möönis Vihand. „Meil on tegelikult kogu aeg natuke paremini läinud kui eelmisel aastal. Aga seda, et metsik tõus on olnud, kindlasti öelda ei saa. Müügi tõus jääb meil 10-15 protsendi kanti.“
Vihand toonitas, et kuna Bauhofi 12 kauplusest koosnev poekett on Eestis suurim aiakaupade müüja, siis nende jaoks mõjutab hüppelist müüki eelkõige hooaeg. „Sel aastal läks lumi kaks nädalat hiljem ära ja see oli ka kohe näha meie müükides,“ tõi Vihand näite.
Vihand oli mööndusega nõus väitega, et ehitusmaterjalide kaupluste läbimüük peegeldab inimeste üldist ostujõudu. „Kui töötus väheneb, siis peaks see ju ka kaubanduses kajastuma, sest inimesed hakkavad rohkem raha saama ja ka kulutama, aga tegelikult oleme tähele pannud, et meile jõuab see alles kolme kuu pärast,“ rääkis Vihand. „Esimesel kuul maksavad taas tööturule naasnud inimesed oma palgast eluaseme võlad ära. Teine kuu läheb teenitud raha mingite muude võlgade maksmiseks ja alles kolmandal kuul tullakse raha kulutama poodi.“
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.