• 31.10.11, 08:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööstuskaupade kasvutempo aeglustus järsult

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 4%, teatas statistikaamet. Eelmiste kuudega võrreldes aeglustus oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo.
Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu. Septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 323 miljonit eurot.
Eelmiste kuudega võrreldes aeglustus oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui eelneval kolmel kuul suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 7–12%, siis septembris oli suurenemine 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta septembris. Käibe kasv oli suurim spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 16%. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes suurenes jaemüük 2010. aasta septembriga võrreldes 10% ning muudes spetsialiseeritud kauplustes 7%, kuid eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo neis kauplustes aeglustus. Tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupuste jaemüük, mis eelmisel kuul mõnevõrra langes, pöördus septembris taas tõusule kasvades eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%.
Toidukaupade kaupluste jaemüük paranes septembris märkimisväärselt, kasvades 2010. aasta septembriga võrreldes 3%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju kooli alguse puhul toimunud soodusmüügikampaaniad ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine. Juunis oli toidukaupade aastane hinnatõus 11,5%, juulis ja augustis kummaski 10,8%, septembris aga 9,3%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 8%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta üheksa kuuga (jaanuar-september) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 3,5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 405 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2010. aasta septembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 11%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 7%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele