Autor: Kaubandus.ee • 26. märts 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazer Grupi käive kasvas 4,1%

Kasumlikult tegutsenud Fazer Grupi käive kasvas eelmisel aastal 4,1%, ulatudes 1,58 miljardi euroni.

Pea kolmveerand tuhande töötajaga Fazer Eesti käive ulatus 22,8 miljoni euroni, kasvades võrreldes aasta varasemaga 12,4%.

Grupi ärikasum oli 54,2 miljonit eurot (2010. aastal 58,5 mln eurot). Bilansimaht oli eelmise aasta lõpu seisuga 933,3 miljonit eurot (aasta varem 981,8 mln eurot) ning grupi töötajate arv 15 198 (2010. aastal 16 573).

"Oleme suutnud oma positsiooni kõigil oma põhiturgudel tugevdada, vaatamata Euroopa raskele majandusolukorrale ning muudatustele toiduainetööstuses," kommenteeris Fazer Grupi president Karsten Slotte. "Meie edufaktorid on tugevad brändid, kõrgekvaliteedilised tooted ja teenused ning pühendunud, kompetentsed töötajad. See on suurepärane alus kasumliku kasvu jätkamiseks globaalsetel turgudel," lisas ta.

Eelmisel aastal kujundas Fazer Grupp ümber ka oma äristrateegia ning pürgib nüüd selle poole, et saada 2016. aastaks edukaks ja kõrgelt hinnatud rahvusvaheliseks ettevõtteks ka väljaspool oma praegusi põhiturge.

Fazer Eesti juhatuse esimehe Kristjan Kongo sõnul oli 2011. aasta ettevõttele Eesti turul küll keeruline, kuid käibekasvu eesmärgid täideti. "Leiva-saia kategoorias kasvatasime müügimahtu 7% oludes, kus keskmine hind jäi muutumatuks," märkis ta.

Uuringufirma AC Nielsen andmeil õnnestus Fazeril hoolimata Eesti leiva-saiaturu kilodemahu üldisest kahanemisest 2,9% võrra kasvatada oma müügimahtu kilodes 9,8%.

Kongo sõnul saavutas Fazer Eestis veelgi paremaid tulemusi magusasektoris, kus müügimahtu kasvatati 27%. "Täna on Fazer Eesti turul suuruselt teine šokolaaditootja ning klassikaline naturaalsest piimast ja kõrgeima sordi kakaoubadest valmistaud Karl Fazeri piimašokolaad maapähklitega on Eesti enimmüüdud šokolaaditahvel," märkis ta.

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891.aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, pagari- ja kondiitritooted ning esindatud ollakse kaheksas riigis. Ettevõtte kaubamärkidest on Eestis tuntumad Karl Fazer, Geisha, Kodusai, Fazeri Must leib, Rännumees, Dumle, Tutti Frutti, Marianne ja Xylimax.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757