Ave Lepik • 30. august 2012
Jaga lugu:

Swed: jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub väiksema hooga

Aasta teisel poolel jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub, kuid mõnevõrra tagasihoidlikuma tempoga, hindab Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut, kommenteerides statistikaameti teadet jaekaubandusettevõtete müügimahu kasvust.

Järgneb Annika Paabuti kommentaar:

Tänavu juulis kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht võrreldes eelneva aasta sama perioodiga statistikaameti andmetel 6,4%. Enim kasvasid müügimahud aastases võrdluses apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (19,2%), riiete ja jalatsite kauplustes (13,6%) ja muudes spetsialiseeritud kauplustes (13,4%).

Riiete ja jalatsite kaupluste mahtude kiiret kasvu võis omalt poolt mõjutada soodusmüükide jätkumine (varasematel aastatel kestsid soodusmüügid mõnevõrra lühemat aega).

Müügimahud kahanesid juulis eelmise aasta juuliga võrreldes toiduainete, tubakatoodete ja alkohoolsete jookide spetsialiseeritud kauplustes ning majatarvete kauplustes (vastavalt 2,0% ja 2,3%). Kuid nagu mainitud ka statistikaameti pressiteates, on viimase puhul tegemist suuresti kõrge võrdlusbaasiga.

Aasta teisel poolel jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub, kuid mõnevõrra tagasihoidlikuma tempoga. Jaekaubanduse müügimahud on mõjutatud ühelt poolt sesoonsetest teguritest nagu turismihooaeg ja teisalt residentide sissetulekute kasvust. Ja ehkki on oodata palga ja hõive kasvude jätkumist, kasvavad ka sundkulutused (eelkõige kulutused eluasemele ja toiduainetele), mis omakorda pärsivad majapidamiste soovi ja ka võimalusi tarbimiskulutusi suurendada.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt