Nii eestlastele kui ka Balti naabritele meeldivad kõige rohkem kääritatud poolkõvad juustud ning poes valitakse enamasti kodumaise tootja traditsiooniliselt lehmapiimast valmistatud juust, selgub Maxima poolt läbiviidud online-küsitlusest.
Uuringust selgus veel, et tootjamaa kõrval on ostuotsuse tegemisel olulisel kohal toote hind ja kvaliteet ning toote maitseomadused.
Võrreldes Läti ja Leeduga on juustutarbimine Eestis kõrgem – siin tarbitakse inimese kohta aastas keskmiselt 17 kilogrammi juustu, Lätis on vastav näitaja 13 ja Leedus 15 kilogrammi.
"Kui Eestis tarbitakse juustu paljude teiste Euroopa riikidega võrreldes rohkem, siis maitseelistustelt on siinsed tarbijad väga konservatiivsed," tõi Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid välja.
Uuringu tulemustest võib välja lugeda, et rohkem kui pooled lätlastest (54%) ja peaaegu pooled (47%) eestlastest söövad juustu peaaegu iga päev. "Leedulaste puhul vastas 47 protsenti, et tarbib juustu kahel kuni neljal päeval nädalas," ütles Erilaid.
Kõigis kolmes Balti riigis kasutatakse juustu kõige sagedamini võileivakattena ja suupistetena. Eestlaste valiku tipus troonib 62 protsendil juhtudest fermenteeritud poolkõva või kõva juust, 19 protsenti küsitlusele vastanutest eelistavad suitsujuustu ja 12 protsenti sulatatud juustu. Juustusortidest nimetasid Eesti tarbijad meeldivaimaks Edamit (38%), järgnesid mozzarella (11%), feta (8%) ja parmesani (7%).
Maxima korraldas tarbijate juustueelistuste tervikliku ülevaate saamiseks ning klientide ootustele vastava juustuvaliku koostamise eesmärgil kõigis kolmes riigis online-küsitluse, mille raames avaldas oma arvamust kokku ligi 4000 inimest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.