Autor: Maarit Eerme • 11. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse: hinnaerinevuse vastutuse peavad võtma juhid

Tarbijakaitseamet peadirektori Andres Sooniste sõnul peavad kaupluste saali- ja kassahindade erinevuse vastutuse võtma juhid, mitte süüdistama müüjaid.

Kokku kontrollisid inspektorid 84 müügikohta üle Eesti. Seekord keskendus kontroll suurematele kauplusekettidele, kus on ka varemalt rohkem rikkumisi olnud. Eksimusi tuvastas amet 35 kaupluses 63 tootel. 32 toodet muutusid kassas tarbija jaoks kallimaks, 31 toodet aga odavamaks kui saalis.

Suurima hinnaerinevuse tarbija kahjuks tuvastasid inspektorid Tallinnas Linnamäe teel asuvas Maximas, kus Gilette Fusioni raseerimisterade komplekt maksis hinnasedeli järgi 2,19 eurot, kassas kallines toode aga 16,10 euro võrra. Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks oli Rakvere Krooni Selveris, kus Premium Care’i mähkmed olid kassas 3,51 eurot odavamad (saalihind oli 15,50 eurot).

Võrreldes veebruarikuu kontrolliga on rikkumiste osakaal oluliselt kasvanud. Tookord eksisid hindadega 35 protsenti kontrollitud kauplustest. Seekord oli kõige rohkem hinnaerinevusi Maxima kauplustes, kus amet tuvastas rikkumisi lausa 40 tootel.

„Sedavõrd kõrge hinnaerinevuse protsent on ilmselgelt märk süsteemi nõrkusest ja mittetoimimisest ning vastutuse selle eest peavad võtma ettevõtete juhid, mitte müüjad ega saalitöötajad, keda reeglina süüdlaseks üritatakse teha. Tarbijakaitseameti hinnangul peaksid olukorra parandamisele jõuliselt kaasa aitama nii kaupmeeste liit kui ka turuosalised ise,“ ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Nõuandeid tarbijale

• Kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.

• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.

• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

• Tea, et seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud soodsama hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757