Maarit Eerme • 11. juuni 2013
Jaga lugu:

Tarbijakaitse: hinnaerinevuse vastutuse peavad võtma juhid

Tarbijakaitseamet peadirektori Andres Sooniste sõnul peavad kaupluste saali- ja kassahindade erinevuse vastutuse võtma juhid, mitte süüdistama müüjaid.

Kokku kontrollisid inspektorid 84 müügikohta üle Eesti. Seekord keskendus kontroll suurematele kauplusekettidele, kus on ka varemalt rohkem rikkumisi olnud. Eksimusi tuvastas amet 35 kaupluses 63 tootel. 32 toodet muutusid kassas tarbija jaoks kallimaks, 31 toodet aga odavamaks kui saalis.

Suurima hinnaerinevuse tarbija kahjuks tuvastasid inspektorid Tallinnas Linnamäe teel asuvas Maximas, kus Gilette Fusioni raseerimisterade komplekt maksis hinnasedeli järgi 2,19 eurot, kassas kallines toode aga 16,10 euro võrra. Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks oli Rakvere Krooni Selveris, kus Premium Care’i mähkmed olid kassas 3,51 eurot odavamad (saalihind oli 15,50 eurot).

Võrreldes veebruarikuu kontrolliga on rikkumiste osakaal oluliselt kasvanud. Tookord eksisid hindadega 35 protsenti kontrollitud kauplustest. Seekord oli kõige rohkem hinnaerinevusi Maxima kauplustes, kus amet tuvastas rikkumisi lausa 40 tootel.

„Sedavõrd kõrge hinnaerinevuse protsent on ilmselgelt märk süsteemi nõrkusest ja mittetoimimisest ning vastutuse selle eest peavad võtma ettevõtete juhid, mitte müüjad ega saalitöötajad, keda reeglina süüdlaseks üritatakse teha. Tarbijakaitseameti hinnangul peaksid olukorra parandamisele jõuliselt kaasa aitama nii kaupmeeste liit kui ka turuosalised ise,“ ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

Nõuandeid tarbijale

• Kui kassast läbi löödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.

• Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.

• Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.

• Tea, et seaduse järgi ei ole kauplejal kohustust müüa toodet müügisaalis esitatud soodsama hinnaga, kuigi hea tava kohaselt peaks see nii olema. Siiski on üha rohkem ettevõtjaid hakanud head tava järgima ning hüvitavad tarbijale hinnavahe.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt