9. juuli 2013

Jaeäri ahistab juustutootjaid

Eesti Maaülikooli tudeng Anu Lomp võttis kätte ja kirjutas bakalaureusetöö jaekaubanduse mõjuvõimu jagunemisest Eesti juustuturu näitel.

Bakalaureusetöös analüüsiti kontsentratsiooni näitajate abil (HHI ja CR4) mõjuvõimu jagunemist Eesti juustuturu tarneahelas aastatel 2006-2011. Muide, Anu Lombi töö esitati komisjoni poolt Eesti Maaülikooli parimate tööde stipendiumi kandidaatide hulka.

Lomp ise iseloomustab oma töö tulemusi nõnda, et seda tehes selgus, et palju räägitud jaekaubanduse kontsentreerumine ei ole peamiseks põhjuseks, mis põhjustab jaekaubanduse ülekaalukat osakaalu juustu hinna kujundamisel Eestis, kuna juustutootjad on kõrgemalt kontsentreerunud kui domineerivalt toidu ja joogi müügiga tegelevad jaekaubandusettevõtted.

"Jaekaubanduse suure mõjuvõimu põhjuseks tootjate üle võivad olla odavalt imporditud kaubad, vertikaalsed turustuslepingud, private label-tooted," kirjeldas Lomp. "Töös on toodud ka intervjuud OÜ Estover Piimatööstuse ja AS E-Piim Toomine esindajatega, kes kinnitavad jaekaubanduse diktaati lepingute läbirääkimistel."

Lähemalt diplomitööst loe tänase Äripäeva Tööstuse erilehest.

Autor: Ain Alvela, Ave Lepik

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700
Kristina Madisson-LahtKaubandus.ee ajakirjanikTel: 55 656 354