• 09.07.13, 15:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaeäri ahistab juustutootjaid

Eesti Maaülikooli tudeng Anu Lomp võttis kätte ja kirjutas bakalaureusetöö jaekaubanduse mõjuvõimu jagunemisest Eesti juustuturu näitel.
Bakalaureusetöös analüüsiti kontsentratsiooni näitajate abil (HHI ja CR4) mõjuvõimu jagunemist Eesti juustuturu tarneahelas aastatel 2006-2011. Muide, Anu Lombi töö esitati komisjoni poolt Eesti Maaülikooli parimate tööde stipendiumi kandidaatide hulka.
Lomp ise iseloomustab oma töö tulemusi nõnda, et seda tehes selgus, et palju räägitud jaekaubanduse kontsentreerumine ei ole peamiseks põhjuseks, mis põhjustab jaekaubanduse ülekaalukat osakaalu juustu hinna kujundamisel Eestis, kuna juustutootjad on kõrgemalt kontsentreerunud kui domineerivalt toidu ja joogi müügiga tegelevad jaekaubandusettevõtted.
"Jaekaubanduse suure mõjuvõimu põhjuseks tootjate üle võivad olla odavalt imporditud kaubad, vertikaalsed turustuslepingud, private label-tooted," kirjeldas Lomp. "Töös on toodud ka intervjuud OÜ Estover Piimatööstuse ja AS E-Piim Toomine esindajatega, kes kinnitavad jaekaubanduse diktaati lepingute läbirääkimistel."
Lähemalt diplomitööst loe tänase Äripäeva Tööstuse erilehest.
Autor: Ain Alvela, Ave Lepik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 09:20
Taldrikust sõltub elamus: kuidas Eesti restoranid nõusid valivad?
Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele