• 07.11.13, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elekter kallines kolmandiku võrra

Oktoobris kallines enim elekter, mis maksis kolmandiku võrra enam kui aasta tagasi, selgub statistikaameti tarbijahinnaindeksist.
Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2013. aasta oktoobris võrreldes septembriga -0,3% ning võrreldes eelmise aasta oktoobriga 1,5%, teatab Statistikaamet.
Kaubad olid 2012. aasta oktoobriga võrreldes 0,8% ja teenused 2,9% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta oktoobriga võrreldes langenud 1,6% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 2,6%.
2012. aasta oktoobriga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit enim elekter, transport ja toit, kusjuures poole elektri ja toidu põhjustatud tõusust nullis transpordi odavnemine.
Aastataguse ajaga võrreldes jõudis elekter kodudesse 29,9% kallimana. Toidu mõjust indeksile andsid kumbki ligi neljandiku 2,4% kallimad liha ja lihatooted ning 3,1% kallimad piim ja piimatooted, samuti kumbki kuuendiku 9,5% kallimad kala ja kalatooted ja 2,4% kallimad jahu ja jahutooted. Mootorikütus oli 2013. aasta oktoobris 7,6% odavam kui aasta varem. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kalakonservid (14%) ning odavnenud kohv (16%) ja suhkur (14%). Tarbijahinnaindeksi aastamuutus jäi viimati alla 1,6% 2010. aasta veebruaris, mil see oli -0,1%.
Septembriga võrreldes oli oktoobris tarbijahinnaindeksi peamiseks mõjutajaks mootorikütuse 2,9%-line hinnalangus, mis andis kogulangusest ligi poole. Suurem mõju indeksile oli veel soojusenergia 1,6%-lisel ja puuvilja 4,4%-lisel odavnemisel.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele