Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 7%. Kui mais kasvas jaemüük aastases võrdluses 4%, siis juunis jaemüügi kasv mõnevõrra kiirenes.
Statistikaameti andmeil oli juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 427,6 miljonit eurot, seega jäi möödunud kuul kauplustesse 325 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv, mis mais märgatavalt aeglustus, kiirenes juunis taas ning müük kasvas aastases võrdluses 14%. Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta juuni väga madal võrdlusbaas.
Juunis suurenes jaemüük enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta juunis.
Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus jaemüük kasvas aastaga neljandiku (25%). Jaemüük suurenes veel ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 19%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 18%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 17%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 15%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimased kaks kuud olnud küllaltki stabiilne. Juunis suurenes toidukaupade kaupluste jaemüük eelmise aasta juuniga võrreldes 3%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2013. aasta juuniga võrreldes püsivhindades 4%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes juunis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2014. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 6%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juunis 506 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 85%. 2013. aasta juuniga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes 1%.
Autor: aripaev .ee, Ave Lepik
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.