USA-s enne tänupühi tähistatav ostlemispüha „must reede“ on ameeriklaste jaoks tähtsust kaotamas. „Musta reede“ jaekäive langes juba teist aastat järjest, kirjutab Wall Street Journal.
Võrreldes eelmise aastaga langes neli päeva vältava osturalli käive 11%. Käibe languse põhjuseks on peetud jaekettide otsuseid alustada sooduspakkumistega mitu päeva või isegi mitu nädalat varem, pakkudes poodlejatele küllaldaselt võimalusi saada kaupa soodsalt ilma pikas järjekorras seismata ning tundide viisi ootamata.
Target Corporation alustas sooduspakkumistega juba 10. novembril, Wal-Mart alustas oma kampaaniaga novembri alguses.
Neljapäevast pühapäevani väldanud ostupalaviku käive jäi tänavu 50,9 miljardi dollari juurde. Üks ostleja kulutas poes keskmiselt 381 dollarit, mida on 6,4% vähem kui eelmisel aastal.
Samuti on vähenenud inimeste arv, kes „mustal reedel“ ostlemas käisid. USA National Retail Foundationi andmeil võttis tänavu ostuhullusest osa 134 miljonit inimest, mida on 5,2% vähem kui möödunud aastal.
„Musta reede“ nõrgad tulemused mõjuvad USA kasvava majanduse taustal kontrastsena. USA-s on vähenenud töötuse määr, samuti on elamuturg paranemas. Viimased kaks kvartalit on näidanud tugevat majanduskasvu. Ostuhulluse vähenemise põhjuseks võib pidada aga tarbijate teadlikkuse tõusu ning oskust otsida parima hinnaga tooteid, aga ka impulsiivsete ostude vähenemist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.