• 25.06.15, 19:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selver: Pikemad pühad kasvatasid jaanimüüki

Nädalavahetuse ja jaanipühade ajaline lähedus soosis tänavusi jaanioste ja seda ka hoolimata osaliselt vihmasest ilmast. Inimeste tavapärasest suuremat ostuhuvi jagus koguni viiele päevale – 19.-23. juunini. 
Selveri kauplustest osteti liha ja šašlõkki jaanipäeva eel 135 tonni, erinevaid grillvorste üle 30 tonni ning värsket kala üle 17 tonni. Õlut ja siidrit müüdi ligi pool miljonit  liitrit.
„Jaanimüükide puhul on lisaks ilmale väga oluline tegur see, millistele nädalapäevadele pühad jäävad.  Sellel aastal tulid ostjad kauplustesse kahes laines ning pühade ja sellele eelnenud nädalavahetuse käive oli mullusest mõnevõrra suurem,“ rääkis Selveri keti juht Kristi Lomp. „Kindlasti toetasid käibekasvu ka paljude toiduainete mullusest odavamad hinnad, mis julgustasid tarbijaid oma ostusedelit mitmekesistama ning vahelduseks ostma uusi  tooteid ja katsetama  põnevamate retseptidega,“ kirjeldas Lomp klientide ostukäitumist.  Ta lisas, et pühadelaual kasvab aasta-aastalt üha rohkem tervislike toodete osakaal.  „Palju ostetakse kalatooteid ning puu- ja juurvilju ning üha enam tarbitakse rohkem liha ja kõrge lihasisaldusega toorvorste, samal ajal kui poolfabrikaatide osatähtsus jätkuvalt langeb,“  märkis Lomp.
Jaanieelsed ostetuimad kaubad olid sea kaelakarbonaad, „Tzatziki“ toorvorstikesed, eelküpsetatud Terijaki grillribid, „Green India“ grill-liha, lõhefilee, õlu, salatimaterjal, värske kartul ning arbuus ja banaan. Alkoholist eelistati õllede Saku Kuld ja A.Le Coqi Alexander 24-pakke  ning Somersby siidreid.
Liha kõrvale osteti kõige enam lühikest kurki (30 tonni), kobartomatit ( 25 tonni) ja varajast kartulit. Puuviljast eelistati arbuusi (90 tonni) ja banaani (31 tonni), väga populaarsed olid ka murelid.
Eesti kapitalil Selveri  jaeketti kuulub 44 kauplust erinevates Eesti piirkondades. Selveri kett kuulub börsiettevõtte Tallinna Kaubamaja Gruppi. Selver annab tööd 2300 inimesele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele