Nädalavahetuse ja jaanipühade ajaline lähedus soosis tänavusi jaanioste ja seda ka hoolimata osaliselt vihmasest ilmast. Inimeste tavapärasest suuremat ostuhuvi jagus koguni viiele päevale – 19.-23. juunini.
Selveri kauplustest osteti liha ja šašlõkki jaanipäeva eel 135 tonni, erinevaid grillvorste üle 30 tonni ning värsket kala üle 17 tonni. Õlut ja siidrit müüdi ligi pool miljonit liitrit.
„Jaanimüükide puhul on lisaks ilmale väga oluline tegur see, millistele nädalapäevadele pühad jäävad. Sellel aastal tulid ostjad kauplustesse kahes laines ning pühade ja sellele eelnenud nädalavahetuse käive oli mullusest mõnevõrra suurem,“ rääkis Selveri keti juht Kristi Lomp. „Kindlasti toetasid käibekasvu ka paljude toiduainete mullusest odavamad hinnad, mis julgustasid tarbijaid oma ostusedelit mitmekesistama ning vahelduseks ostma uusi tooteid ja katsetama põnevamate retseptidega,“ kirjeldas Lomp klientide ostukäitumist. Ta lisas, et pühadelaual kasvab aasta-aastalt üha rohkem tervislike toodete osakaal. „Palju ostetakse kalatooteid ning puu- ja juurvilju ning üha enam tarbitakse rohkem liha ja kõrge lihasisaldusega toorvorste, samal ajal kui poolfabrikaatide osatähtsus jätkuvalt langeb,“ märkis Lomp.
Jaanieelsed ostetuimad kaubad olid sea kaelakarbonaad, „Tzatziki“ toorvorstikesed, eelküpsetatud Terijaki grillribid, „Green India“ grill-liha, lõhefilee, õlu, salatimaterjal, värske kartul ning arbuus ja banaan. Alkoholist eelistati õllede Saku Kuld ja A.Le Coqi Alexander 24-pakke ning Somersby siidreid.
Liha kõrvale osteti kõige enam lühikest kurki (30 tonni), kobartomatit ( 25 tonni) ja varajast kartulit. Puuviljast eelistati arbuusi (90 tonni) ja banaani (31 tonni), väga populaarsed olid ka murelid.
Eesti kapitalil Selveri jaeketti kuulub 44 kauplust erinevates Eesti piirkondades. Selveri kett kuulub börsiettevõtte Tallinna Kaubamaja Gruppi. Selver annab tööd 2300 inimesele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!