• 30.06.15, 11:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Cannes Special: Globaalsed turundus- ja tarbijatrendid 2015

Globaalne turundusajakiri Campaign pani oma rahvusvahelise kaastööliste võrgustiku abil kokku ülevaate olulisematest turundustrendidest maailma erinevates regioonides. Alljärgnevalt kokkuvõte olulisematest trendidest.
USA
Ameerika tarbijad ootavad, et lojaalsetele klientidele pakutakse võitu AJAS. Näiteks Disney, Starbucks jpt pakuvad oma lojaalsusprogrammi liikmetele eelisjärjekorda. Time is money!Kuigi tarbijad armastavad privaatsust ja on mures selle üle, et brändid koguvad nende kohta liiga palju andmeid, eeldavad nad klienditeeninduses siiski, et neid teenindatakse personaalselt. Näiteks kui kliendi mobiilinumber on niikuinii andmebaasis olemas, siis miks mitte tervitada teda nimepidi?Apple Pay mobiilimakse rakendus kogub populaarsust ja eeldatavasti muutub „mobiilne rahakott“ peagi massiliseks.
UK
Briti majandus on viimase 10 aasta parimas seisus. Palgad kasvavad ja tarbijate rahakotirauad on avatud!Britid on Euroopa suurimad e-ostlejad. E-kaubanduse maht on viimase aastaga kasvanud 16% võrra ja täna moodustab e-kaubandus juba tervelt 15% kogu Briti jaekaubanduse ärist.Virtaalne raha on populaarne ka siinpool ookeani. Juhtiv mobiilimakse rakendus kannab nime Zapp
ARAABIA
Noored araablased on valmis poliitilistel põhjustel brände boikoteerima. 80% 18-24 aasta vanustest araablastest jätab kauba ostmata, kui nad pole rahul mingi brändi või selle asukohamaa käitumise/poliitikaga.Pärsia lahe rikastes riikides jätkub luksuskaupade buum. Arvatakse, et luksuskaupade turg kasvab lähiaastate jooksul üle 50%.Araabia uhkuse kasv. Paljud rahvusvahelised brändid on hakanud oma brände lokaliseerima – kasutama araabiapäraseid nimesid ja muutma toodete (kosmeetika, toit) koostisosi araabia turule sobivamaks.
AASIA
Aasia tarbijad on seni olnud kohutavalt hinnatundlikud ja enamus turunduskommunikatsiooni esmatarbekaupade sektoris on olnud hinnakeskne. Nüüd on see muutumas – tarbijad on muutunud terviseteadlikumaks ja ostavad rohkem väärtust, mitte ainult hinda.Jaapani noored on muutunud legendaarselt antisotsiaalseks, kogu elu käib nutiseadmetes ja kodust välja minna ei viitsita. Nüüd on see muutumas ja uus trend Jaapanis on „päris elu“ – reaalsed sündmused, näost-näkku kohtumised päris inimestega, jne.Türgis on kasvutrendis hirmutamisele keskenduv turundus. „Kui sa ei tee seda, siis lähed põrgusse“- tüüpi reklaamisõnumid on kahjuks kasvavas trendis.Indias ostavad brändid kokku meediakanaleid või loovad enda omi. Unileveri mobiilne raadio „Kan Khajura Tesan“ on üks selline näide.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele