Eliisa Matsalu • 5. august 2015
Jaga lugu:

E-kaubandus upub varimajandusse

Foto: Andres Haabu

Menukusest üha enam rõkkav e-kaubandus on täis sahkerdajaid, kes ajavad põrandaalust äri. Maksukahju võib ulatuda miljonitesse eurodesse.

Aasta alguses teatas maksuamet, et sel aastal tuleb keskenduda kahele mustale valdkonnale – üüriturule ja e-kaubandusele. Üha jõulisemalt kasvava e-kaubanduse menukuse kõrval suureneb iga päevaga ka eraisikute arv, kes välismaalt tellitud kaubaga internetis äri teevad, hiilides seejuures maksudest ja õõnestades ausate e-kauplejate jalgealust.

Maksuameti teatel on eraisikute põhjustatud maksukahju keeruline täpselt hinnata. Ligikaudse hinnangu maksukahjule andis Kaspar Raudla sel kevadel kaitstud magistritöös. Tema analüüsi tulemuste järgi on eraisikute põhjustatud maksukahju vahemikus 0,44 – 0,67 miljonit eurot aastas. Analüüsiks kasutati Eesti populaarsematel ostu-ja müügiplatvormidel osta.ee, soov.ee, okidoki.ee, buduaar.ee ja kuldnebors.ee tehtud tehinguid. Kuna üha enam äritegevust kolib iga päevaga sotsiaalvõrgustikku, võib tegelik maksukahju ulatuda üle miljoni euro.

Neli aastat internetikauplust Trendy OÜ Printsessa Butiik pidanud Pilleriin Sepp tõdes, et lühikese ajaga on konkurents muutunud kordades tihedamaks. „Üht ja sama kaupa müüb mitukümmend müüjat ja hinnad on samal tootel seinast seina,“ ütles ta, lisades, et see on ka arusaadav – ausad müüjad peavad kauba hinna sisse peitma ettevõte haldamisega kaasnevad kulud, samas saavad musta äri ajajad kulude võrra madalamaid hindasid küsida.

„Küllap elavad mitmed mustad müüjad palju paremini kui ausalt tegutsevad ettevõtted,“ nentis Sepp. Samuti pole tema sõnul musta äri pidajal mingit vastutust müüdud kauba eest. „Ometi haaravad nad endale suure osa turust. See on ebaaus, nad solgivad turgu,“ lisas Sepp.

Loe Äripäevast, kuidas kommenteerib e-kaubanduse varimajandust Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv, ostu-müügikeskkonna Buduaar juhatuse liige Marge Tava ning maksuameti avalike suhete juht Rainer Laurits.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt