• 05.08.15, 16:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubandus upub varimajandusse

Menukusest üha enam rõkkav e-kaubandus on täis sahkerdajaid, kes ajavad põrandaalust äri. Maksukahju võib ulatuda miljonitesse eurodesse.
E-kaubandus upub varimajandusse
  • Foto: Andres Haabu
Aasta alguses teatas maksuamet, et sel aastal tuleb keskenduda kahele mustale valdkonnale – üüriturule ja e-kaubandusele. Üha jõulisemalt kasvava e-kaubanduse menukuse kõrval suureneb iga päevaga ka eraisikute arv, kes välismaalt tellitud kaubaga internetis äri teevad, hiilides seejuures maksudest ja õõnestades ausate e-kauplejate jalgealust.
Maksuameti teatel on eraisikute põhjustatud maksukahju keeruline täpselt hinnata. Ligikaudse hinnangu maksukahjule andis Kaspar Raudla sel kevadel kaitstud magistritöös. Tema analüüsi tulemuste järgi on eraisikute põhjustatud maksukahju vahemikus 0,44 – 0,67 miljonit eurot aastas. Analüüsiks kasutati Eesti populaarsematel ostu-ja müügiplatvormidel osta.ee, soov.ee, okidoki.ee, buduaar.ee ja kuldnebors.ee tehtud tehinguid. Kuna üha enam äritegevust kolib iga päevaga sotsiaalvõrgustikku, võib tegelik maksukahju ulatuda üle miljoni euro.
Neli aastat internetikauplust Trendy OÜ Printsessa Butiik pidanud Pilleriin Sepp tõdes, et lühikese ajaga on konkurents muutunud kordades tihedamaks. „Üht ja sama kaupa müüb mitukümmend müüjat ja hinnad on samal tootel seinast seina,“ ütles ta, lisades, et see on ka arusaadav – ausad müüjad peavad kauba hinna sisse peitma ettevõte haldamisega kaasnevad kulud, samas saavad musta äri ajajad kulude võrra madalamaid hindasid küsida.
„Küllap elavad mitmed mustad müüjad palju paremini kui ausalt tegutsevad ettevõtted,“ nentis Sepp. Samuti pole tema sõnul musta äri pidajal mingit vastutust müüdud kauba eest. „Ometi haaravad nad endale suure osa turust. See on ebaaus, nad solgivad turgu,“ lisas Sepp.
Loe Äripäevast, kuidas kommenteerib e-kaubanduse varimajandust Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees Signe Kõiv, ostu-müügikeskkonna Buduaar juhatuse liige Marge Tava ning maksuameti avalike suhete juht Rainer Laurits.

Seotud lood

Uudised
  • 03.08.15, 15:55
Pisipakid on Hiina e-kaupmeeste edu võti Eestis ja Soomes
Hiinast tuleb Eestisse ja Soome peamiselt väikesed ja mitte nii kallihinnalised tooted ning seetõttu on inimeste ostuotsus ka lihtsam.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele