Autor: Kaubandus.ee • 7. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Meelelahutuse keskused ja kodupoed

Pindi Kinnisvara kaubanduspindade turuülevaate kohaselt osutuvad edukaks praegu rajatavad multikeskused ning tulevikus võib klient otsida rohkem kodupoe kontseptsiooniga kauplusi, kui supermarketeid ja hiigelkeskusi.

Kuna Tallinna kaubanduspindade turul on tugev ülepakkumine, on tavaliste uute keskuste rajamine üha riskantsem. Küll aga võib ennustada, et edukaks osutuvad praegu rajatavad multikeskused, kus on lisaks kaubandusele rõhku pandud ka meelelahutusele.

„Eesti on tarbimisühiskond, seda iseloomustab kaubanduskeskuste, supermarketite, hüpermarketite ja discounter-tüüpi poodide rohkus nii Tallinnas kui mujal Eestis,“ ütles Pindi Kinnisvara kommertskinnisvara valdkonna juht Mihkel Pärtel.

„Harjumuspäraste kaubanduskeskuste turul (Ülemiste, Kristiine, Rocca Al Mare, Viru Keskus) hakkab pindade pakkumine nõudlust ületama. Seetõttu on uutel tulijatel keeruline nn tavakaubanduse näol midagi uut tarbijale pakkuda. Oluline on segada kaubandust meelelahutusliku aspektiga: kino, mängumaailmad, muud atraktsioonid, mida planeerivad realiseerida T1 kaubanduskeskus Peterburi teel (valmimisaeg 2017) ning Mustamäe keskus (valmimisaeg 2016),“ selgitas Pärtel.

Pärteli sõnul hakkab senisest kiiremini arenema ka väikepoodide rajamine.

„Kaubanduspindade rohkust veab eelkõige väga tugev sisetarbimine, mis on viimastel aastatel kiirelt kasvanud. Siiski ei saa olla kiire kasv igavene. Kaubanduspindade arendustrend võib tulevikus muutuda suisa vastupidiseks- kui täna on rõhk supermarketitel ja hiigelkeskustel, võib tulevikus klient pigem otsida kodupoe kontseptsiooni, milleks on "7-11" tüüpi poed, mis on väiksemad, privaatsemad ja kodule lähemal,“ rääkis ta. Pärtel lisas, et sellise kontseptsiooni puhul peab klient arvestama küll kallimate hindadega, kuid muude riikide näidete varal kaalub mugavus selle üles.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757