• 16.10.15, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja Grupi kolmanda kvartali käive kasvas 4,9%

Tallinna Kaubamaja Grupi III kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu ulatus 139,8 miljoni euroni, kasvades aasta varasemaga võrreldes 4,9%. 2015. aasta üheksa kuu müügitulu oli 402,6 miljonit eurot, see on 2014. aasta tulemusest 3,3% suurem.
Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp
  • Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp Foto: Raul Mee
Grupi III kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 6,7 miljonit eurot, mis on 19,9% enam kui aasta tagasi, üheksa kuu puhaskasum oli 11,4 miljonit eurot, mis on aastataguse ajaga võrreldes 10,5% suurem.
„Vaatamata kaupmeest narritanud ilmaoludele ning sellest tingitud ebaühtlasele tarbimisvajadusele suurenes III kvartalis müügitulu grupi kõigis olulisemates tegevusvaldkondades. Ka brutomarginaal jätkas püsivat suurenemist, mis on märk paranevast kaubandusjuhtimisest,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.„Üldiselt võib III kvartaliga igati rahule jääda, edukalt on käivitunud nii augustis avatud Viimsi meelelahutus- ja vabaajakeskus kui ka sealsamas asuv Selveri hüpermarket. Uue kaupluse avamine kergitas ühekordselt opereerimiskulusid, kuid seda enam võib rahule jääda grupi kasuminumbriga, mis on 19,9% suurem,“ lisas Puusepp
„Kolmandas kvartalis näitasid stabiilset ja tugevat müüki supermarketid, seda toetas Viimsis uue Selveri hüpermarketi avamine,“ sõnas Puusepp. Tänu kaupluse edukale käivitamisele ja mõjusatele turunduskampaaniatele on suurenenud nii klientide ostukorv kui ka tööstuskaupade müük. „Head tulemused annavad märku püsiklientide jätkuvalt suurest usaldusest nii Selverite kui ka teiste grupi ettevõtete vastu, Partnerkaardi-klientide arv on 1. oktoobri seisuga üle 588 000,“ lisas Puusepp.
Puusepp märkis, et kolmandas kvartalis toimus grupis mitu tähtsat sündmust. Augustis avas uksed Viimsi kaubandus- ja meelelahutuskeskus, kus muuhulgas alustas tööd 3500 m2 müügipinnaga Viimsi Selver. Juunis uuendati Torupilli Selverit. Aasta jooksul on laiendatud SelveEkspressi iseteeninduskassade süsteemi veel viide olemasolevasse kauplusse. Ka Kaubamaja Toidumaailmas näitab iseteeninduskassade süsteem aina paremaid kasutajanumbreid. Lisaks avati Rocca al Mare keskuses Eesti teine L’Occitane’i kaubamärgi butiik.
Selveri supermarketite 2015. aasta III kvartali konsolideeritud müügitulu oli 97,1 miljonit eurot, see on aasta varasemast perioodist 4,5% suurem. Selveri 9 kuu puhaskasum oli 4,1 miljonit eurot, III kvartali puhaskasum 3,3 miljonit eurot.
Kaubamajade ärisegmendi 2015. aasta III kvartali müügitulu oli 21,3 miljonit eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1,8% suurem. Kaubamajade 9 kuu maksueelne kasum oli 1,6 miljonit eurot, III kvartali maksueelne kasum 0,6 miljonit eurot.
Autokaubandussegmendi 2015. aasta III kvartali müügitulu oli 17,3 miljonit eurot. Müügitulu ületas 13,6% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Esimesel üheksal kuul müüdi kokku 2266 sõidukit, sellest III kvartalis 861 sõidukit. Segmendi 2015. aasta III kvartali puhaskasum oli 0,7 miljonit eurot ja 9 kuu puhaskasum 1,3 miljonit eurot.
Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste müügitulu 2015. aasta III kvartalis oli 3,2 miljonit eurot, see on 2014. aasta sama perioodiga võrreldes 4,6% väiksem. 2015. aasta III kvartali kahjum oli 0,3 miljonit eurot, kahjum vähenes aastaga 34,9%. Segmendi 9 kuu kahjum vähenes 11,3% ja jäi 1,2 miljonile eurole.
Kinnisvarade ärisegmendi 2015. aasta III kvartali kontserniväline müügitulu oli 1,0 miljonit eurot, mis on 16,7% enam kui eelmise aasta samal perioodil. III kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,3 miljonit eurot, mis on aastatagusest perioodist 1,1% enam. 9 kuu maksueelne kasum on 6,7 miljonit eurot, mis jäi eelmise aasta sama perioodiga samale tasemele.
Tallinna Kaubamaja Grupi ASi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Digisilm Videovalve OÜ, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja Grupi 2014. aasta käive oli 535 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil. 2014. aastal töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 3824 inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele