Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2015. aasta novembris võrreldes oktoobriga -0,3% ja võrreldes eelmise aasta novembriga -0,2%, teatab Statistikaamet.
- Kütus, elekter ja piim veavad hinnad alla Foto: Andras Kralla
Kaubad olid 2014. aasta novembriga võrreldes 0,5% odavamad ja teenused 0,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta novembriga võrreldes langenud 3,5% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,9%.
2014. aasta novembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim mootorikütus, mille hind on aastaga langenud 14,7%. Suuremat mõju indeksile avaldas veel elektri-, soojusenergia ja kütte 6,2%-line odavnemine, kus soojusenergia oli 10%, gaas 19,6% ja kodudesse jõudnud elekter 2% odavam kui mullu samal ajal. Piim ja piimatooted olid 8,2% odavamad. Kallinejatest mõjutasid indeksit enim alkohoolsed joogid, mis olid aastataguse ajaga võrreldes 7,2% kallimad. Eelmise aasta novembriga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kuivatatud puuvili ja pähklid (21%) ning suhkur (18%), ent odavnenud piim (17%) ja või (16%).
Oktoobrikuuks väga kõrge hinnatasemega ostetud lennukipiletitega võrreldes jäid novembriks ostetud piletid 21% odavamaks. Tänavu oktoobriga võrreldes oli novembris suurem mõju indeksile veel mootorikütuse 3,5% hinnatõusul, aga ka kodudesse jõudnud elektri ning piima ja piimatoodete 1,9% odavnemisel.
Tarbijahiinaindeksi muutus kaubagrupiti, november 2015
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
1
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
4
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Viimased uudised
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Hetkel kuum
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele