• 02.03.16, 10:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupmeeste müügitulu jätkas kasvamist

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta jaanuaris 2015. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Detsembris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7% ning jaanuaris jätkus kasv samas tempos.
Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes
  • Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes Foto: Andres Haabu
2016. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 476,4 miljonit eurot. Müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügi ettevõtted, kus müügitulu kasvas 2015. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades kolmandiku. Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldasid mõju 2015. aasta väga madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind. Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kasv andis poole kogu jaekaubandusettevõtete müügitulu juurdekasvust.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu oli 4% väiksem kui varasema aasta jaanuaris. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 10%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 4%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades ligi viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele