14. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

2016. aasta 10 olulisemat jaemüügitrendi

Käesoleval aastal on üheks trendiks virtuaal reaalsuse ostukogemuse pakkumine
Foto: EPA
Jaemüügikeskkond muutub iga uue stiili, toote ja hooajaga. Synchrony Financial’i värskes turuülevaates selgub, et muudatuste taga on sageli jaemüüjad ja kliendid. 2016. aastal mängib jaemüüki kõige enam mõjutavate tegurite juures kümnest kaheksal juhul võtmerolli tehnoloogia.

Synchrony Financialanalüüsis jaeturgu ning tuvastas 26 trendi, mis mõjutavad jaemüüjaid. Nimestiku aluseks on pidev jaemüügi- ja tarbijakäitumise uuring ning turul oluliste uute ja olemasolevate trendide ning ostumõjurite jälgimine. Samuti vaadeldi tööstusharude üleseid trende ning kategooriaid, mis puudutasid jaepartnereid ja kliendikaartide omanikke. Uuringust joonistus välja 10 trendi ja jaemüügis olulist käitumismustrit. Tasub tähele panna, et enamikus esikümne teemades on olulisel kohal tehnoloogia.

Kantav tehnoloogia. Olgu tegu kõrvaklappide, nutikellade või spordi- ja terviseseadmetega eelistavad ostjad kantavat tehnoloogiat, sest nii toote- kui kaupluseinfo on kergelt kätte saadav, sooduspakkumised selged ja makseprotsess kiire.Uued kampaaniaajad. Jaemüüjad vaatavad tavapärasest kalendrist kaugemale ja seostavad müügi oma tähelepanekutega. Luuakse individuaalsed kampaaniad/soodusmüüke, et meelitada ligi uusi ostjaid ja siduda olemasolevaid kliente, kasvatada kliendilojaalsust ja kordusostlemist.Häältehnoloogia. Tavapärasest trüki-ja-kliki meetodist kuni neli korda kiirem häältehnoloogia annab märku muudatusest selles, kuidas tarbijad toote ja teenuse kohta infot otsivad. Samal ajal annavad hääletuvastuse alased arengud häälele üha suurema rolli online-kaubanduses, jaemüügi otsingustrateegiates ja suhtluses ostjatega.Virtuaalne reaalsus ostmiskogemuses. Virtuaalne reaalsus jõuab tarbijateni sensoorsete ja personaliseeritud kogemuste kaudu, mis võimaldavad neil tooteid ja teenuseid aktiivselt kasutada. Et mobiilseadmed on suutelised pakkuma mitmeid virtuaalse reaalsuse võimalusi, saavad ostjad nüüd kaupluses virtuaaltuuri teha või uut kollektsiooni igal pool ja igal ajal proovida.Videovoog. Videod on üha populaarsemad ja kuna pärast selle vaatamist sooritab klient tõenäolisemalt ostu. See annab jaemüüjatele võimaluse kasutada videovoogedastust kas tootetutvustuste või klienditeeninduse jaoks.Asjade internet. Müügipunkti informatsioon ei ole enam kaupmeeste peamine infoallikas, sest jaekeskkondade jaoks on  välja töötatud miljoneid vahendeid, mis aitavad koguda ja saata teavet, mis annab väärtuslikku reaalajas ülevaadet.Mobiil- ja alternatiivmaksed. Prognooside kohaselt kasvab mobiilmaksete osakaal sel aastal kolmekordselt ning muudab kogu äri. Jaekaupmehed muudavad makseterminale ja arendavad e-kaubanduse platvorme, et ostjaid võita ja uusi makseviise aktsepteerida. Tarbijad võtavad üldjuhul omaks mobiilmakserakendused, kliendikontod, nutikellad ja muud maksevõimekusega seadmed.Sotsiaalvõrgustike ostuvõimalused. Ostlemine ja sotsiaalmeedia sobivad kokku nagu valatult, ent on muutumas samuti kaubanduslikumaks. Mobiilseadmete üha kasvavast kasutamisest innustust saanud jaemüüjad pakuvad tarbijatele võimalust sooritada ost otse sotsiaalmeedia rakenduses läbi Osta nuppude. See lubab kasutajatel ostu sooritada otse nende lehel.Rohkem kulutatakse lemmikloomadele. Lemmikloomade kulud kasvavad koos sellega, kuidas tarbijate rahvastikuline läbilõige ja suhtumine lemmikloomadesse muutuvad. Mitmed jaemüüjad ja loomaarstid on taibanud, et lemmikloomi peetakse varasemast rohkem pereliikmeks, sestap keskendutakse lemmikloomaomanike vajadustele vastavate toodete ja teenuste kasvavale nõudlusele.Personaliseerimine. Kõik need trendid koonduvad võimaluses pakkuda ainulaadset ja isiklikku kliendikogemust. Andmed, vahendid ja tehnoloogia võimaldavad mõista kliendieelistusi ja teha personaalseid pakkumisi koos tootevaliku ja erihindadega. „Innovatsiooni- ja tehnoloogiasõbralik

Synchrony Financial jälgib pidevalt tarbijaeelistusi ja trende, et aidata jaemüüjatel seirata valdkondi, mis mõjutavad sel ja järgnevatel kolmel kuni viiel aastal nende äri,” ütles ettevõtte turundusarenduse juht John P. Williams. “Muudatuste rütm kiireneb ja töötame koos oma jaepartneritega, et luua tarbijate jaoks lihtsamaid, kiiremaid, asjakohasemaid ja rohkem rahuldust pakkuvaid kogemusi.”

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757