Tänane majanduskeskkond on viinud jaeketid olukorda, kus rebimine käib iga kliendi nimel. Viimase nelja kvartali jooksul on suutnud tulemusi märgatavalt kasvatada vaid üksikud, teistele on osaks saanud paigalseis või suisa langus.

- Täna jahivad kliendid sooduspakkumisi ning see trend ei paista ka majanduse parenedes kaduvat
- Foto: Liis Treimann
Jaekettide üldist olukorda iseloomustab täna paigalseis, kuid nii mõnigi on madalast tarbijakindlustundest ja suurest konkurentsist hoolimata suutnud oma tulemusi möödunud aastaga märgatavalt tõsta. On ka neid, kellel see nii hästi ei õnnestunud.
Sektori koondkäive 2024. aastal oli 3,8 miljardit eurot ja see kasvas aasta varasemaga võrreldes 1,1%. Viimased neli kvartalit on koondkäibe muutus olnud üsna väike, viimased kolm kvartalit jäi kasv ja kahanemine isegi alla 0,5%.
Soovid teada rohkem, kuidas läheb jae-ja hulgimüüjatel?
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Palgakorrektuurid on ees ootamas pea kõiki ettevõtteid. Saa teada, kas ja kui palju kohalikud Eesti jaeketid töötajate palka tõstavad!
Ebastabiilne majanduslik keskkond on pannud eestlasi suuremaid ostuotsuseid edasi lükkama, mille tõttu võitlevad täna mitu elektroonika jaemüüjat kahjumiga.
Soome kaubanduskontsern S-Grupp teatas, et langetab toodete hindu, konkurent Kesko tegi seepeale sama lükke, vahendas Kauppalehti.
Loe, millised on suurimad muutused ostukäitumises!
Klientide ostukäitumine on aastate jooksul oluliselt muutunud ning täna juhindutakse eelkõige hinnast, mistõttu seisavad kõik jaeketid suure väljakutse ees, kuidas klienti poodi meelitada.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.