Ligi 300 Eesti väikepoodnikku pöördus valitsuse poole palvega peatada tubakatoodete müügipiirangud ja väljapaneku keelustamine.
Väikepoodnikud on seisukohal, et kui valitsus keelustab tubakatoodete väljapaneku, toob see maapiirkondades väikekaubanduse hääbumise. "Tubakatoodete väljapaneku keelamine, selleks vajalikud ümberehitustööd tähendavad meie jaoks sadadesse tuhandetesse eurodesse ulatuvat kulu, mis ei ole põhjendatud ega jõukohane," kommenteeris Eesti väikekaupluste keti RRLektus juhatuse liige Rein Reinuvee.
Reinvee kinnitusel andis valitsus ligi kolm aastat tagasi tubakapoliitika rohelist raamatu vastu võtmisega kaupmeestele kinnituse, et tubakatoodete väljapaneku piiramine tehakse mõistlikult, võttes arvesse väikepoodide eripärasid ja arvestaks ka juba paljudes kauplustes tehtud eriformaadiliste muudatustega. „Näeme, et selle kokkuleppe austamisest on loobutud,“ leiavad nüüd väikepoodnikud.
„Kuna nõutud drastilised ümberkorraldused käivad nõutud moel Eesti paljudel väikekauplustel üle jõu, siis viib see toodete müügi lõppemisele väikekaubanduses ning suunab toote koos kliendiga suurtesse jaekettidesse. Meie jaoks viib ebavõrdsust suurendav samm väike- ja maakaupluste konkurentsivõime hääbumiseni ja paratamatult väiksemate poodide sulgemiseni. Maakohas asuv väikepood pole ammu enam lihtsalt ostukoht, vaid seal viiakse juba pikemat aega läbi riikliku tähtsusega toiminguid: nagu näiteks pangateenused (sularaha väljamaksed), Eesti Posti teenustega seotud tegevused, majapidamisgaasi müük, jms. Seega suretades välja väikepoed, kaob kohalikul kogukonnal ka ligipääs sinna praegu koondunud teenustele,“ laiavad kaupmehed.
Valitsus toetas eelmisel nädalal eelnõud, mis märgatavalt karmistab tubakatoodete müügipiiranguid ja muu hulgas keelab tubakatoodete väljapaneku ja tubakatoodete kaubamärkide tutvustamise jaekaubanduse müügikohtades.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.