Autor: Kaubandus.ee • 15. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mobiilimaksete käive kasvas aastaga 25%

Kuna klientide kulud mobiilimaksetele kasvavad aasta aastalt, tõi Elisa välja teenuse, mis võimaldab makseid kategooriate kaupa piirata. Ainuüksi mullu kasvas mobiilimaksete käive 25% võrra.

Aastatega suurenev m-kommerts teenuste käive näitab selgelt, et aina populaarsemaks osutub erinevate teenuste eest tasumine just läbi mobiilioperaatori. Näiteks tasutakse antud makseviisiga linnas parkimise, kinopiletite ja lotopiletite eest, aga neid võimalusi on veelgi.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann sõnab, et kõige populaarsemad m-kommertsteenused Elisa klientide seas on m-parkimine, Google Play-st sisu ostmine ja infotelefonidele helistamine. Esinenud on ka mitmeid juhtumeid, kus lapsevanem avastab, et laps on möödunud kuul telefoni erinevaid mänge ostnud ja arve on lausa kolmekohaline. Teinekord võib aga juhtuda, et klient ise tarbib palju teenuseid ja kaotab valvsuse kulude üle.

Elisa tõi turule teenuse, illega on võimalik piirata erinevaid teenuseid teenusgruppide lõikes. „Näiteks saab eraldi limiidi määrata eritariifsetele sõnumitele, parkimisele, mobiilimaksetele, positsioneerimisele ja kõnekaardi laadimisele,“ sõnas Ploomann.

Lisaks aitab pakutud teenus pakkuda kaitset eritariifsete petuskeemide vastu. CERT-EE infoturbe ekspert Sille Laks sõnab, et tänavu on neile teada kuus pettust ja need kõik on ühe ettevõtte kohta olnud. Infoturbe eksperdi sõnul peaks igasuguste keskkondade puhul, kus küsitakse telefoninumbri sisestamist, kindlasti üles otsima ja hoolikalt läbi lugema, mida numbri sisestamine kaasa toob. „Sisuteenustega seotud loosimismängud sisaldavad vahel ka väikses kirjas toodud tingimust, et oma andmete sisestamisel olete andnud nõusoleku tasulise teenusega liitumiseks ja teenus aktiveeritakse sel juhul automaatselt,“ ütleb Laks.

Kui mängude, loosimiste, küsitluste ja ennustusmängude puhul tuleb sisestada telefoninumber, on enamasti tegemist tasulise sõnumiteenuse liitumisega. „Mõnikord on toodud ka sõnumiteenuse tingimused, aga enamasti ei ole seal ettevõtte tegelikud andmed,“ sõnab Laks.

Nii võibki juhtuda, et mõne tuntud ettevõtte teadmata korraldatakse nende nime alt loose, mille tegelik eesmärk on hoopis inimestelt raha välja petmine.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757