• 22.05.18, 11:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kantar Emor: Eesti elanike lemmik kaubandusettevõtted on Selver ja Maxima

Kantar Emori tänavu aprillis läbi viidud uuringust selgub, et Eesti inimestele enim meeldivate brändide edetabelit juhib jätkuvalt Kalev. Teisele kohale on tõusnud YouTube. Üsna ligilähedase eelistajate osakaaluga mahuvad esikümnesse veel ERR, Selver, Google, Swedbank, Farmi, Telia, Maxima ja Facebook.
Selver
  • Selver
  • Foto: Руководитель электронного сервиса Selver Гуннар Оболенски
„Kalev on edetabeli tipus püsinud läbi kõigi aastate, mil Kantar Emor on sarnasel metoodikal põhinevat uuringut läbi viinud, s.o alates 2009. aastast,“ sõnas Emori uuringuekspert Katrin Männaste. „Kui kahel eelnenud aastal tuli Kalevil esikohta sisuliselt Google’iga jagada (nende meeldivushinnang oli ligilähedane), siis nüüd on Google edetabelis mõnevõrra langenud. Edetabeli eesotsas, 25 meeldivaima brändi seas on aga jätkuvalt kõige enam nn digimeedia ja -meelelahutuse brände, neist kõrgeimale positsioonile jõudnud YouTube toetub eeskätt suurelepopulaarsusele noorte meeste seas.
“Toidubrände on viimasel paaril-kolmel aastal jõudnud edetabelisse varasemast vähem. Aastatagusega võrreldes on aga olulisema positsioonitõusu läbi teinud Farmi. Teistest esikümne brändidest saab suuremaks tõusjaks lugeda veel Maximat.
Esikümnest langesid välja Gmail, Skype, SEB ja ETV. Viimati mainitu puhul mõjutas langust ERR-i kui katusbrändi lisamine brändinimekirja, ERR jõudis edetabelis kõrgele kolmandale kohale.
Brändide eelistuse edetabel
 Brändid 
TOP 10 2018   
Brändid   
Top 10 2017   
Kalev1Google1
YouTube2Kalev2
ERR3Swedbank3
Selver4Youtube4
Google5Telia5
Swedbank6Selver6
Farmi7Gmail7
Telia8Skype8
Maxima9ETV9
Facebook10SEB10
„Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 157 nimetuse ja logo seast,“ selgitas Männaste. „Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistame igal aastal meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et järgmises uuringulaines oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat nimekirja.
Uuringus osales 1016 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.“

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele