Baltika läheb uutele turgudele

Moeettevõte Baltika Grupp lõpetas II kvartali 127 tuhande euro suuruse puhaskasumiga ning sõlmis lepingu Sloveenia ja Horvaatia turgudele sisenemiseks regiooni ühe juhtiva jaekaubandusettevõttega Montecristo SL. d.o.o..

Foto: Raul Mee

Häid müügitulemusi saavutati jaekaubanduses, põhjuseks tavapärasest soojem ilm aprillis ja maikuus, mis soodustas suvekollektsioonide müüki. E-poe müükide kasv on stabiliseerumas, kuid jätkuvalt on märgata brutokasumi kiiret kasvu.

Jaekaubanduse tuli oli II kvartalis 9 716 tuhat eurot vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%. Endiselt on suurima osakaaluga bränd Monton, mille müügikäive II kvartalis moodustas 42% jaemüügist. Häid müügitulemusi näitas mahult kõige väiksem bränd Bastion, mille müügitulu kasvas teises kvartalis 3% ja poolaastas 1%.

Tulenevalt rahvusvahelistele turgudele sobivamatest kollektsioonidest suurenes täishinnaga müügi osakaal ning seega teeniti Baltika Grupi jaesegmendis eelmise aasta II kvartaliga võrreldes rohkem brutokasumit. Ettevõtte brutokasumi marginaal oli teises kvartalis 54,6%, mis on 3,3 protsendipunkti võrra parem eelmise aasta teise kvartali marginaalist. Kvartali brutokasum oli 6 032 tuhat eurot püsides eelmise aasta II kvartali tasemel (2 kv 2017: 6 014 tuhat eurot).

Rahvusvahelistel turgudel domineerivat jaemüükide stabiilset vähenemistendentsi kompenseeritakse e-kanalite kasutuselevõtuga ning nende efektiivistamisega. Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com II kvartali müük kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 2% ja oli 379 tuhat eurot. Väiksema allahindluse tõttu paranes II kvartali brutomarginaal 3,7 protsendipunkti võrra ning brutokasum suurenes 12%. Kvartali müügist 33% moodustasid Mosaici brändi tooted, järgnes Monton 31%-ga. E-poe tellimusi lähetati 30-sse riiki, Eesti müük moodustas 58% kogu e-poe müügist, järgnesid Läti 16%-ga ja Leedu 14% ga. Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga kasvas müük Eestis +8%, Lätis +4%, Leedus +3% ning Soomes +3%.

Grupi II kvartali müügitulu 6%-lise vähenemise põhjuseks võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on hulgi- ja frantsiisimüügi vähenemine, mis tuleneb eelkõige Venemaa ja Ukraina ebastabiilsest majandusolukorrast. Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes eelmise aasta teise kvartaliga võrreldes 39% ja oli 834 tuhat eurot. Teise kvartali lõpu seisuga oli Baltika brände esindavate frantsiisipoodide arv 29, mis moodustab 24% kogu poodide portfellist.

Kasvatamaks jõuliselt hulgi- ja frantsiisimüüki, on Baltika Grupi eesmärgiks leida uusi stabiilseid koostööpartnereid ning panustada tõhusamalt eksporditegevustele. Soomes, moeettevõtte uuel jaeturul, pikendati Helsingis asuva Iso Omena kaubanduskeskuse poe rendilepingut ning ettevalmistamisel on Soome turu üldine kasvuplaan, mis hõlmab kõiki müügikanaleid. Juulikuus sõlmiti leping Sloveenia ja Horvaatia turgudele sisenemiseks regiooni ühe juhtiva jaekaubandusettevõttega Montecristo SL. d.o.o., kellega koostöös avatakse kolm Montoni müügikohta Sloveenias - augusti alguses Mariboris ja Rijekas, septembris Ljublijanas. Käsil on ka ekspordistrateegia üle vaatamine, mis hoogustab rahvusvahelistumise protsessi.

Grupi turustuskulud suurenesid teises kvartalis 2%, mis on seotud jaeturgude müügipinna suurenemisega ning Soome turule sisenemisega. Samas vähenesid üldhalduskulud 9% võrra.

Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis moebrändi – Ivo Nikkolo, Baltman, Monton, Mosaic ja Bastion.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700