Kaubandus.ee  • 4. oktoober 2018
Jaga lugu:

DPD testib iseliikuvate autodega pakivedu

Autotootja Renault tutvustas Hannoveris oma uut tulevikusõidukit EZ-PRO, millega koostöös transpordi- ja logistikaettevõttega DPDgroup on kavas täielikult uuendada pakiveo viimase miili süsteemi.

Autonoomselt liikuv Renault EZ-PRO võimaldaks muuta suure osa pakkide transportimise viimasest etapist paindlikumaks ja võimalusterohkemaks ning seda eriti suurlinnades. DPD nägemuse järgi võimaldaks iseliikuv EZ-PRO stsenaariumi, kus saadetised laaditakse linnalähedases depoos sõidukile, seejärel liigub sõiduk ise kesklinna ning seal võtab pakkide laialikandmise üle juba kuller.

Teise nägemuse järgi toimiks Renault EZ-PRO ise mobiilse pakiautomaadina, mis sisuliselt looks liikuvad pakiautomaatide punktid. DPD paneb klientide soovide ja vajaduste järgi paika optimaalseimad kohad, kus ja millal pakiauto peatuks nii, et see oleks pakisaajatele ja -saatjatele kõige mugavam. Samuti võimaldaks see ka süsteemi, kus autonoomne sõiduk arvutab ise välja kõige efektiivsema pakiveo trajektoori vastavalt klientide eelistustele, kus ja mis ajal nad soovivad oma pakki kätte saada või saata.

DPD Eesti AS tegevjuht Rainer Rohtla märkis, et kuna pakiveo teekonna viimane etapp ehk viimane miil on kogu protsessi kõige kulukam ja keerukam osa, siis selle võimalikult efektiivseks, keskkonnasäästlikuks ja autonoomseks muutmine iseliikuva sõiduki näol oleks logistikavaldkonnale väga suur samm edasi.

„Nagu näeme ka ülimalt populaarsete toiduvedude pealt, siis kogu e-kaubanduse valdkond on tohutu kiirusega kasvamas ning uusi ja efektiivseid lahendusi on vaja, sest praeguste hinnangute kohaselt jätkub sarnane kasv valdkonnas veel vähemalt aastani 2025,“ selgitas Rohtla. „See tähendab, et kõigest seitsme aasta pärast on Euroopas eraisikutele toimetatavate saadetiste maht praegusega võrreldes kahekordistunud.“

Rohtla lisas, et eriti oluline selle juures on fakt, et suurem enamus pakkidest liiguvad siiski linnades ja linnad omakorda otsivad keskkonnasäästlike lahendusi ja võimalusi liikluse vähendamiseks. „Seepärast ongi oluline ette mõelda, millised on kõige efektiivsemad pakiveolahendused mõne aasta pärast,“ märkis Rohtla.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt