• 20.11.18, 09:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõuluaja kingipalavik ja sagin

Rege rauta suvel ja vankrit talvel, ütleb tuntud rahvatarkus. Selle tarkuse on juba ammu omaks võtnud ka kaupmehed ja kingitootjad. Juba oktoobris hakkasid mõned pealinna poed end ehtima jõulumeeleolu loomiseks ja saabuvaks uueks aastaks.
Jõuluaja kingipalavik ja sagin
  • Foto: Grenardi
Kas selle aasta pühadele mõeldes on kaupmehed arvestanud ka mõnede eripäradega, uuris venekeelne majandusleht Delovõje Vedomosti oma lugejatelt.
Erinevad eelistused kingivalikul
On teada, et Eestis elav venekeelne rahvas tähistab suuremalt uut aastat, samas kui eestlased pööravad jõuludele rohkem tähelepanu. Samal ajal ütlevad kakskeelsete perede inimesed, et eestlased teevad ka venelastest tagasihoidlikumaid kingitusi jõuludeks.
Vene tüdruk Jana, kes on juba aastaid olnud abielus eesti mehega, ütleb, et tähistamine ise on ka erinev. “Mina ei ole täheldanud erinevust jõulukinkide osas, aga seda küll, et eesti perekondades on pidulik jõululaud väga tagasihoidlik. See ei ole üldse võrreldavgi vene pereemade kaetud peolauaga,“ ütles ta.
Juveelipoe Grenardi tegevdirektor ja juhatuse liige Julia Šandra ütleb, et venelased ostavad tavaliselt kingituseks ühe või kaks ehet, kuid need on ka tõesti kallid, samas kui eestlased ostavad rohkem esemeid, aga nad valivad odavamaid.
Samal ajal märgib Šandra, et eestlased valivad kinke põhjalikumalt kui vene keelt kõnelevad kliendid. “Mina olen aastate jooksul täheldanud, et enne jõulupühi ja pühade ajal on kolm ostulainet. Eestlased hakkavad kinke valima varakult detsembris ja valivad hoolikamalt. Pärast eestlaste jõulupühi ja nii kolm päeva enne uut aastat aktiviseeruvad ostjatena kohalikud venelased. Ja pärast uut aastat tulevad ostjatena turistid ja jahivad allahindlusi,“ kommenteeris Šandra.
Ta märkis ka, et eestlased eelistavad ise valida ja osta kingitusi, samas kui venelaste seas on sageli näha, et naine valib ise endale juveeli ja palub seejärel mehel see ära osta.
Šandra palus meeles pidada, et suurim valik ehteid on poodidesse jõudnud juba oktoobris-novembris, kui messidelt tellitud ehted hakkavad kauplustesse jõudma. “Täna saavad kliendid valida jõulukinke laiema valiku seast, detsembris sellist valikut enam pole.”
Kosmeetika sobib kingiks kõigile
Kosmeetika kinkimise puhul “rahvuslike” eripärasid ei eksisteeri, ütleb kosmeetik Jekaterina Vaiser ja lisab, et selles vallas mängivad suurt rolli ülemaailmsed trendid.
“Viimasel poolaastal on väga populaarseks osutunud Korea ja Jaapani kosmeetika. See sobib hästi kingitusena nii rasusele kui ka kuivale nahale. Seetõttu on sellise kingitusega n-ö möödapaneku risk madalam,“ ütleb Vaiser.
Kosmeetikat naudivad naised alati. Teada on ka see, et tüdrukud annavad oma kosmeetikat proovida ka sõbrannadele. “Kui sa ei tea, mida täpselt kinkida, siis parim lahendus on kätekreem,” soovitab kosmeetik.
Kõige populaarsem kink, mida mehed teevad oma naisele, on parfüüm. Kuid kui mees täpselt ei tea, millist lõhna naine armastab, on parim valik parfüümide mini-komplekt, mis sisaldab nelja–viit erinevat lõhna. Siin vähendatakse altmineku ohtu komplektis olevate erinevate parfüümidega.
Kuigi kosmeetikatooted ei ole väga üllatuslik valik uusaasta kingituseks, sest naist võiks nendega üllatada aasta ringi, mõtlevad kosmeetikatootjad just jõuludeks ja uueks aastaks välja uusi tooteid. Näiteks toob Saksa kosmeetikafirma Janssen igal aastal jõulupühade jaoks välja mitmeid uusi komplekte. “Nad pakuvad erinevaid kreeme ja ka kalendreid koos vitamiiniampullidega,“ tõdeb Vaiser.
Kuidas valivad kinke firmad?
Üksiku kingituse tegemine on üks asi. Kuid kui tegemist on kasuliku ja meeldiva kingituse andmisega paljudele töötajatele oma firmas või äripartneritele, kohaldatakse juba teisi põhimõtteid.
“Oma kogemuste põhjal ütlen, et ettevõtted ei kingi üldjuhul kosmeetikat. Kuid näiteks massaaž on väga populaarne kingitus,” ütleb Vaiser, lisades, et protseduuri puhul on alati parem anda kinkekaart, et isik ise saaks valida talle sobivad teenused.
Isiklike ja reklaamkingituste veebi KiftKink tegevjuhi Arti Männi sõnul on viimasel ajal eelistatud firmakinkidena Eesti tooteid: puidust valmistatud kingitused või toiduained.
“Eelistatakse ka seda, et kink oleks reaalselt kasutatav või kasulik,“ tõdes Männi.
Ta lisas ka, et kui ettevõte tellib kingitusi oma töötajatele, ei mängi rahvus mingit rolli. Palju olulisem on valdkond, kus konkreetne ettevõte tegutseb ja kas nad on otsustanud anda kogu meeskonnale ühtemoodi või iga inimese puhul erineva kingituse.
“Kui see on näiteks ehitusettevõte, siis on kingitused ka rohkem “mehelikumad“ – näiteks naps või vorstid. Kui see on advokaadibüroo, siis valitakse töötajatele hinnalisemad kingid, “ütles ta.
Juveelimüüja Šandra lisab ka, et neil on mitu püsiklienti, kes igal aastal tellivad oma tööjuubelit tähistavatele töötajatele ehteid. Kuna ettevõtted on suured ja seal on palju töötajaid, on tellimused jäetud lahtiseks, et inimesed saaksid valida just temale sobivaima,“ kommenteeris ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 09:50
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele