Tavaliselt on november ülemaailmse kaubandussektori jaoks kibekiire aeg, sest kõik on kannatamatult uute müügirekordite ootuses.
„Ilmselt pole see enam kellelegi uudiseks, et müük e-poodides kasvab tohutu kiirusega. Hetkel on kõige olulisem, kes suudab klientidele pakkuda lisaväärtust, paremat valikut, mugavamat teenindust ja paremaid kampaaniad, rääkis Kaup24 tegevdirektor Raimondas Žilenas. Tema sõnul on suurepäraseks näiteks on siin turugigant Amazon, kes pärast 16-aastast pausi toimetab kaubad klientideni taas tasuta. Fakt, et möödunud aasta Musta Reede kampaania ajal tehti Amazoni poodides enam kui 7 miljonit ostu, annab aimu sellest, kui suure investeeringuga on tegemist.
Lääneriikides vähem tuntud vallaliste ostupüha leidis aset 11. novembril ning tegemist on maailma suurima ostufestivaliga. Hiina veebipoe Alibaba statistika kohaselt kasvavad nende vallaliste ostupüha müüginumbrid iga aasta. Kui 2017. aastal oli kaupade kogumaht (tehingute kogumaksumus) 22 miljardit eurot, siis 2018. aastal jõudis see rekordilise 27 miljardi euroni. Võrdluseks, Musta Reede käive Ameerika Ühendriikides eelmisel aastal oli 7 miljardit eurot. Sel aastal toimub Must Reede sel reedel, 23. novembril.
„Igal aastal täheldatakse e-poodide külastatavuse kasvu nii ülemaailmselt kui ka meie regioonis. Ennustatakse, et enam kui pool kõikidest ostlejatest teostab kogu kampaaniaperioodi jooksul e-poes tooteotsinguid just mobiiltelefoniga ning seitse klienti kümnest kasutab Musta Reede pakkumisi,“ prognoosis Žilenas.
Tema sõnul osteti eelmise aasta Musta Reede kampaania raames peamiselt parfüüme, kosmeetikat, väiksemaid majapidamisseadmeid, mänguasju ja teisi lastekaupu. „Kümne populaarseima ostetud toote seas olid ka jõulukuused. Balti riikide klientide ostuharjumuste analüüs näitas, et esimesena alustavad jõulude ettevalmistustega eestlased.“
Žilenas ennustab, et selle aasta kampaania hitt-toodeteks on mööbel, majapidamisseadmed ning arvuti- ja elektroonikakaubad. „Klientide ostuharjumuste jälgimine näitab selget trendi, et inimesed alustavad jõulude planeerimist märksa varem ning teevad suure osa oma pühadeostudest juba novembris. Peamine põhjus, miks Musta Reede kampaaniast aktiivselt osa võetakse, on soov säästa raha. Eelmisel aastal kasutas Musta Reede kampaania ajal Pigu Groupi e-poes müügi- või lojaalsuspunkte iga teine eestlane, kolm lätlast kümnest ning neli leedukat kümnest,“ sõnas Žilenas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Selver laiendas oma premium-segmendi kodukaupade valikut, tuues Eesti turule eksklusiivse Maku Elements köögitarvikute sarja ning lisades valikusse ka Soome disainiikooniks kujunenud Marimekko tooted.